Grupa “Żabki”

ROK SZKOLNY 2020/2021

Grupa “Żabki” to grupa, do której uczęszczają dzieci w wieki 3, 4, 5 i 6 lat. Do oddziału uczęszcza 12 dzieci. Jesteśmy ciekawi świata i interesujemy się wszystkim co nas otacza. Poznajemy przedszkole, nasze Panie i rówieśników, z którymi spotykamy się codziennie. Dużo czasu spędzamy na wspólnej zabawie, ale pamiętamy również o rozwijaniu umiejętności samoobsługowych. Podczas zajęć staramy się skupić uwagę, żeby poznać wiele ciekawych rzeczy. Uczymy się tańczyć, grać na instrumentach, śpiewać, rysować, malować i wiele innych.
Szczególnie lubimy wszelkiego rodzaju gry i zabawy ruchowe organizowane zarówno w sali przedszkolnej, jak również na podwórku. Staramy się być dla siebie miłe, przestrzegać opracowanego kodeksu zachowania. Przyswajamy nawyki kulturalnego i serdecznego zachowania się wobec kolegów. Uczymy się samodzielności jak również współdziałania, dokonywania wyborów i dostrzegania możliwości pójścia na kompromis. Uczymy się myśleć, mówić, słuchać i rozumieć. Dodatkowo mamy możliwość uczęszczania na zajęcia z religii oraz języka angielskiego. Każdy dzień sprawia nam radość. Poprzez zabawę zdobywamy nowe doświadczenia, wiadomości, umiejętności i sprawności.


W grupie mamy 5 dziewczynek i 6 chłopców.
Dziewczynki to: Nadia, Liliana, Nikola, Antonina, Iga
Chłopcy to: Krzysztof, Szymon, Tomasz, Miłosz, Tymon, Jędrzej

Panie pracujące w grupie:
Jolanta Kotarska – wychowawca
Klaudia Krawczyk – nauczyciel
Katarzyna Droś – nauczyciel języka angielskiego
Katarzyna Borecka – nauczyciel religii
Iwona Czado – woźna oddziałowa

Zajęcia zdalne

od 12 do 16 kwietnia 2021 roku

Pobierz (PDF, 937KB)

Pobierz (PDF, 924KB)

Religia

14.04
WITAM I ZAPRASZAM DO KOLEJNEJ INTERAKTYWNEJ KATECHEZY. PROSZĘ WEJŚĆ W LINK I PRZEMIESZCZAĆ SIĘ KLIKAJĄC W KOLEJNE CYFERKI.
POZDRAWIAM – SZCZĘŚĆ BOŻE – P. KASIA
https://view.genial.ly/5eb91ee18a39780d0f675eec/

TEMAT: NIEDZIELA MIŁOSIERDZIA BOŻEGO – “JEZU UFAM TOBIE”
Witajcie kochani, zapraszam Was do dzisiejsze lekcji religii, Bardzo proszę wejść  w lekcję ukrytą w linku poniżej, tam znajdziecie bliższe informacje o siostrze Faustynie oraz zobaczycie, krótki filmik animowany. Na jednym ze slajdów pod symbolem karty z serduszkiem jest umieszczona kolorowanka dla chętnych, a pod symbolem koperty puzzle do ułożenia online.
Zapraszam:
https://view.genial.ly/606f82cb98b2300d7f231f47/social-horizontal-postcopy-jezu-ufam-tobie-katecheza-dla-dzieci-mlodszych
Przypominam, że aby wejść w link należy go skopiować lub po prostu przytrzymując klawisz CTRL kliknąć w link.

Pozdrawiam serdecznie – p. Kasia

Język angielski

6-latki

  1. Powtórka słownictwa na podstawie piosenki „Finger Family”: Finger Family Song – Children Song with Lyrics – Nursery Rhymes | Kids Academy – YouTube
  2. Dzieci przygotowują „family hand” – rączkę z obrazkami członków rodziny do piosenki „Finger Family” ( wycinają rękę oraz kolorują ją, wycinają głowki oraz naklejają na odpowiednie palce w kolejności : daddy, mummy, brother, sister, baby – pliki „rączka” oraz „family members”)
  3. Powtórka piosenki: Our Family – Nursery Rhymes for Children – YouTube
  4. Powtórka piosenki: Sesame Street: Family Song – YouTube
  5. Zabawa: Do zabawy będą potrzebne kubki plastikowe oraz karty obrazkowe z poprzednich zajęć

Family tree

Pokazujemy dzieciom kartę obrazkową przedstawiająca poszczególnych członków rodziny.  Jeżeli zgadną kogo ona przedstawia układamy wieżę z kart i kubków, czyli karta – kubek – karta – kubek.

  1. Nowa piosenka dla utrwalenia słownictwa: Rain Rain Go Away | Super Simple Songs | Sesame Street Nursery Rhyme Week – YouTube
  2. Nowa piosenka ruchowa: Three Bears | Family Sing Along – Muffin Songs – YouTube

Father bear is very fat – pokazujemy pękaty brzuszek

Mother bear is very slim – krcimy bioderkami

Little bear is co cute – robimy “słodką minę”

What a happy family – klaszczemy

Podczas odliczania podskakujemy

  1. Nowa piosenka: Where Is Daddy? | Mother Goose | Nursery Rhymes | PINKFONG Songs for Children – YouTube
  2. Piosenka „Baby shark” dla utrwalenia słownictwa: Baby Shark Dance | #babyshark Most Viewed Video | Animal Songs | PINKFONG Songs for Children – YouTube
  3. Karta pracy 1 – dzieci łączą mummy and child – mamusię oraz dziecko.
  4. Praca techniczna: Dzieci tworzą myszkę – Przy użyciu szablonu „myszka szablon” dzieci odwzorowują części ciała myszki na papier kolorowy wg uznania (dołączona praca końcowa MOUSE), wycinają oraz przyklejają na rolkę papieru toaletowego, tak aby powstała myszka lub rodzina myszek 🙂

Pobierz (PDF, 343KB)

Pobierz (PDF, 371KB)

Pobierz (PDF, 375KB)

5-latki

  1. Powtórka słownictwa na podstawie piosenki:

„Finger Family”: Finger Family Song – Children Song with Lyrics – Nursery Rhymes | Kids Academy – YouTube

  1. Dzieci przygotowują „family hand” – rączkę z obrazkami członków rodziny do piosenki „Finger Family” ( wycinają rękę oraz kolorują ją, wycinają główki oraz naklejają na odpowiednie palce w kolejności: daddy, mummy, brother, sister, baby – pliki „rączka” oraz „family members”)
  2. Powtórka słownictwa na podstawie piosenki : My Family | Family Songs for Kids | Preschool Songs | JunyTony – YouTube
  3. Zabawa: Do zabawy będą potrzebne kubki plastikowe oraz karty obrazkowe z poprzednich zajęć:

 Family tree

Pokazujemy dzieciom kartę obrazkową przedstawiająca poszczególnych członków rodziny.        Jeżeli zgadną kogo ona przedstawia układamy wieżę z kart i kubków, czyli karta – kubek – karta – kubek.

  1. Nowa piosenka dla utrwalenia słownictwa :Rain Rain Go Away | Super Simple Songs | Sesame Street Nursery Rhyme Week – YouTube
  2. Nowa piosenka ruchowa: Three Bears | Family Sing Along – Muffin Songs – YouTube

Father bear is very fat – pokazujemy pękaty brzuszek

Mother bear is very slim – kręcimy bioderkami

Little bear is co cute – robimy “słodką minę”

What a happy family – klaszczemy

Podczas odliczania podskakujemy

  1. Nowa piosenka: Family song, Song to Teach Family members vocabulary – YouTube
  2. Piosenka „Baby shark” dla utrwalenia słownictwa: Baby Shark Dance | #babyshark Most Viewed Video | Animal Songs | PINKFONG Songs for Children – YouTube
  3. Praca techniczna: Dzieci wykonują „Family members” – członków rodziny. Jak na obrazku załączonym „ Family members” oraz dodatkowych obrazkach pomocnych do wykonania pracy.. Do wykonania pracy potrzebne będą:

– rolki po papierze toaletowym – ilość dowolna wg uznania, w zależności od tego ilu członków rodziny chcemy stworzyć (mummy, daddy…)

– wełna/włóczka do zrobienia włosów

– oczka/flamaster

– papiery kolorowe, materiały – materiał dodatkowy wg uznania.

– klej, nożyczki

Wykonujemy członków rodziny – bawimy się z dziećmi według zainteresowań dzieci używając angielskich słów oznaczających członków rodziny.

  1. Karta pracy „członkowie rodziny” – Dzieci kolorują odpowiednich członków rodziny nazywając ich w j. angielskim.

Pobierz (PDF, 665KB)

Pobierz (PDF, 366KB)

3-4 latki

  1. Piosenka na rozgrzewkę: Touch Your Head | Action Songs for Kids – YouTube
  2. Powtórka słownictwa na podstwie piosenki: „Finger Family” z użyciem „Rączki – pacynek z członkami rodziny z poprzednich zajęć”: Finger Family Song – Children Song with Lyrics – Nursery Rhymes | Kids Academy – YouTube
  3. Powtórka piosenki: Family | Word Power | Learn English | Pinkfong Songs for Children – YouTube
  4. Zabawa: Zamiana miejsc

Rozkładamy na dywanie karty przedstawiające członków rodziny ( dołączone na poprzednie zajęcia).  Dzieci zamykają oczy a „nauczyciel” zmienia miejsca kart. Dzieci muszą zgadnąć jakie karty zmieniły miejsca.

  1. Nowa piosenka ruchowa: Three Bears | Family Sing Along – Muffin Songs – YouTube

Father bear is very fat – pokazujemy pękaty brzuszek

Mother bear is very slim – krcimy bioderkami

Little bear is co cute – robimy “słodką minę”

What a happy family – klaszczemy

Podczas odliczania podskakujemy

  1. Zabawa: Pociąg

Rozkładamy flashcards w różnych miejscach sali/ pomieszczenia. Włączamy muzykę (jedną        z poznanych piosenek).  Gdy muzyka przestanie grać, „nauczyciel” wypowiada poznane   słowa (mother, father itd), a zadaniem dzieci jest dotarcie do odpowiedniej karty (stacji).

  1. Dzieci przygotowują „Family tree” drzewko genealogiczne – wycinają postacie ( mama, tata itd. z załączonego pliku „Family members” oraz przyklejają odpowiednio na karcie pracy „Drzewko genealogiczne”.
  2. Nowa piosenka utrwalające poznane słownictwo oraz liczebniki: Five Fingers | Number Songs | Pinkfong Songs for Children – YouTube
  3. Piosenka „Baby shark” dla utrwalenia słownictwa: Baby Shark Dance | #babyshark Most Viewed Video | Animal Songs | PINKFONG Songs for Children – YouTube
  4. Karta pracy 1 – dzieci wycinają rodzinę rekinów, przyklejają patyczek po lodzie do każdego z osobna tworząc „kukiełki” – w rytm piosenki „Baby shark” dzieci dobierają odpowiednie patyczki (mummy, grandpa … itd. )

Pobierz (PDF, 128KB)

Pobierz (PDF, 1.81MB)

od 6 do 9 kwietnia 2021 roku

Pobierz (PDF, 661KB)

Pobierz (PDF, 255KB)

Religia

Pobierz (PDF, 174KB)

Język angielski

Family – rodzina

 1.Nauka słownictwa na podstawie filmu: Kids vocabulary – Family – family members & tree – Learn English educational video for kids – YouTube

mummy (mother) – mama

daddy (father)- tata

baby – dziecko (malutkie)

sister – siostra

brother – brat

family – rodzina

grandmother – babcia

grandfather – dziadek

aunt – ciocia

uncle – wujek

cousin – kuzyn

parents – rodzice

grandparents – dziadkowie

  1. Piosenka „Finger Family”: Finger Family Song – Children Song with Lyrics – Nursery Rhymes | Kids Academy – YouTube
  2. Piosenka: Our Family – Nursery Rhymes for Children – YouTube
  3. Piosenka: Sesame Street: Family Song – YouTube
  4. Dzieci oglądają bajkę dla utrwalenia słownictwa angielskiego: Angielski dla dzieci – Magic English (odcinek family) – YouTube
  5. Zabawa: Who is missing?– rozkładamy karty obrazkowe (załącznik „Karty obrazkowe”) przedstawiające członków rodziny. Dzieci zamykają oczy. N: Close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
  6. Zabawa 2: Magic eye –rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkich członków rodziny po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie karty przedstawiające dane osoby razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
  7. Dzieci wykonują pracę – drzewko wyklejone kulkami z bibuły (drzewko pod nazwą „Drzewko genealogiczne do wyklejenia) oraz wycinają i przyklejają nazwy członków rodziny (załączonych pod nazwą Family 2) w odpowiednich miejscach, tak aby powstało drzewo genealogiczne swojej rodziny. (Przykładowe zdjęcie pod nazwą „Drzewo genealogiczne”)
  8. Kolorowanka – plik „Kolorowanka family”.

Pobierz (PDF, 570KB)

Pobierz (PDF, 273KB)

Pobierz (PDF, 342KB)

Pobierz (PDF, 795KB)

od 29 marca do 2 kwietnia 2021 roku

Pobierz (PDF, 1.61MB)

Język angielski

Easter

  1. Nauka słownictwa na podstawie filmu: Easter Vocabulary – YouTube
  2. Karta pracy 1 – dzieci kolorują zajączka wg wzoru.
  3. Piosenka „Hot cross buns” – ( są to bułeczki tworzone w Wielkiej Brytanii na Święta Wielkiej Nocy)

Hot Cross Buns – Super Simple Songs

  1. Karta Pracy 2 – uzupełnić brakujące elementy wg wzoru, pokolorować.
  2. Dzieci oglądają film „Piotruś Króliczek” Peter Rabbit – Easter Special! | Cartoons for Kids – YouTube
  3. Dzieci słuchają bajki czytanej przez nauczyciela: The Littlest Easter Bunny ~ Easter Read Aloud ~ Easter Story time ~ Easter book ~ Spring Read Aloud – YouTube
  4. Piosenka: Ten Bunnies Counting Song 1-10 | Easter Song | Lyrics | Easter Bunny | Kids Song – YouTube
  5. Gra Easter Board Game – gra planszowa dla 2 osób. Dzieci przy użyciu pionków grają w krótką grę wykonując polecenia:

 

  1. Move 3 places forward – 3 pola do przodu,
  2. Clap your hands – Zaklaszcz rękoma,
  3. Go back 3 places – 3 pola w tył,
  4. Miss a turn – tracisz kolejkę,
  5. Touch your nose – dotknij nosa,
  6. Stamp your feet – Stąpaj nogami,
  7. Turn around – obróć się dookoła.

Pobierz (PDF, 25KB)

Pobierz (PDF, 263KB)

Pobierz (PDF, 3.07MB)