Grupa “Motylki”

ROK SZKOLNY 2020/2021

Grupa “Motylki” – to grupa, do której uczęszcza 21 dzieci 5- 4- letnich. W naszej przedszkolnej przygodzie na co dzień towarzyszy nam wychowawczyni pani Ania. Chodzimy do przedszkola już trzeci rok, więc coraz lepiej się znamy i przyjaźnimy. Powoli przygotowujemy się do szkoły, więc z zainteresowaniem poznajemy otaczający nas świat oraz próbujemy rozwiązywać zagadki z nim związane. Na zajęciach poznajemy literki, liczymy, rysujemy, wycinamy i świetnie się bawimy wykonując przeróżne zadania. Są w nas ogromne pokłady energii, dlatego dużo się ruszamy, konstruujemy i śpiewamy. Wiele radości sprawia nam wspólne realizowanie działań w “KĄCIKU KULINARNYM – ŻYJĘ ZDROWO”. Jest to inicjatywa mająca na celu rozwijanie zainteresowań zdrowym stylem życia, prawidłowym żywieniem oraz nabywaniem umiejętności kulinarnych. Podczas zajęć poznajemy zasady zdrowego żywienia, sposoby przygotowania prostych potraw i posiłków oraz uczymy się wybierania produktów służących zdrowiu oraz przede wszystkim świetnie się przy tym bawimy.
Dziewczynki lubią zabawę w kąciku kuchennym, a chłopcy tworzą piękne budowle z klocków i bawią się w „majsterkowicza”. Każdy dzień w przedszkolu to nowe wyzwania i doświadczenia. 5-latki starają się być miłe i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera w grupie jest wspaniała. Przed nami wiele zabaw, zajęć, spotkań, doświadczeń, które rozwiną naszą osobowość i charakter.


W grupie mamy 12 dziewczynek i 13 chłopców.
Dziewczynki to: Aleksandra, Julia, Amelia, Nadia, Maja, Lena, Michalina
Chłopcy to: Karol, Hubert, Kajetan, Szymon R., Oliwier S., Oskar, Szymon N., Dominik, Szymon S., Marcel, Miłosz, Filip, Krzysztof, Oliwier M.

Panie pracujące w grupie:
Anna Chrzanowska – wychowawca
Katarzyna Droś – nauczyciel języka angielskiego
Katarzyna Borecka – nauczyciel religii

Zajęcia zdalne

od 12 do 16 kwietnia 2021 roku

Pobierz (PDF, 4.5MB)

Religia

TEMAT: NIEDZIELA MIŁOSIERDZIA BOŻEGO – “JEZU UFAM TOBIE”
Witajcie kochani, zapraszam Was do dzisiejsze lekcji religii, Bardzo proszę wejść  w lekcję ukrytą w linku poniżej, tam znajdziecie bliższe informacje o siostrze Faustynie oraz zobaczycie, krótki filmik animowany. Na jednym ze slajdów pod symbolem karty z serduszkiem jest umieszczona kolorowanka dla chętnych, a pod symbolem koperty puzzle do ułożenia online.
Zapraszam:
https://view.genial.ly/606f82cb98b2300d7f231f47/social-horizontal-postcopy-jezu-ufam-tobie-katecheza-dla-dzieci-mlodszych
Przypominam, że aby wejść w link należy go skopiować lub po prostu przytrzymując klawisz CTRL kliknąć w link.

Pozdrawiam serdecznie – p. Kasia

Język angielski

5-latki

  1. Powtórka słownictwa na podstawie piosenki:

„Finger Family”: Finger Family Song – Children Song with Lyrics – Nursery Rhymes | Kids Academy – YouTube

  1. Dzieci przygotowują „family hand” – rączkę z obrazkami członków rodziny do piosenki „Finger Family” ( wycinają rękę oraz kolorują ją, wycinają główki oraz naklejają na odpowiednie palce w kolejności: daddy, mummy, brother, sister, baby – pliki „rączka” oraz „family members”)
  2. Powtórka słownictwa na podstawie piosenki : My Family | Family Songs for Kids | Preschool Songs | JunyTony – YouTube
  3. Zabawa: Do zabawy będą potrzebne kubki plastikowe oraz karty obrazkowe z poprzednich zajęć:

 Family tree

Pokazujemy dzieciom kartę obrazkową przedstawiająca poszczególnych członków rodziny. Jeżeli zgadną kogo ona przedstawia układamy wieżę z kart i kubków, czyli karta – kubek – karta – kubek.

  1. Nowa piosenka dla utrwalenia słownictwa :Rain Rain Go Away | Super Simple Songs | Sesame Street Nursery Rhyme Week – YouTube
  2. Nowa piosenka ruchowa: Three Bears | Family Sing Along – Muffin Songs – YouTube

Father bear is very fat – pokazujemy pękaty brzuszek

Mother bear is very slim – kręcimy bioderkami

Little bear is co cute – robimy “słodką minę”

What a happy family – klaszczemy

Podczas odliczania podskakujemy

  1. Nowa piosenka: Family song, Song to Teach Family members vocabulary – YouTube
  2. Piosenka „Baby shark” dla utrwalenia słownictwa: Baby Shark Dance | #babyshark Most Viewed Video | Animal Songs | PINKFONG Songs for Children – YouTube
  3. Praca techniczna: Dzieci wykonują „Family members” – członków rodziny. Jak na obrazku załączonym „ Family members” oraz dodatkowych obrazkach pomocnych do wykonania pracy.. Do wykonania pracy potrzebne będą:

– rolki po papierze toaletowym – ilość dowolna wg uznania, w zależności od tego ilu członków rodziny chcemy stworzyć (mummy, daddy…)

– wełna/włóczka do zrobienia włosów

– oczka/flamaster

– papiery kolorowe, materiały – materiał dodatkowy wg uznania.

– klej, nożyczki

Wykonujemy członków rodziny – bawimy się z dziećmi według zainteresowań dzieci używając angielskich słów oznaczających członków rodziny.

  1. Karta pracy „członkowie rodziny” – Dzieci kolorują odpowiednich członków rodziny nazywając ich w j. angielskim.

Pobierz (PDF, 665KB)

Pobierz (PDF, 366KB)

od 6 do 9 kwietnia 2021 roku

Pobierz (PDF, 2.52MB)

Religia

Pobierz (PDF, 174KB)

Język angielski

Family – rodzina

  1. Nauka słownictwa zw z rodziną na podstawie filmu: Kids vocabulary – Family – family members & tree – Learn English educational video for kids – YouTube

mummy (mother) – mama

daddy (father)- tata

baby – dziecko (malutkie)

sister – siostra

brother – brat

family – rodzina 

grandmother – babcia

grandfather – dziadek

aunt – ciocia

uncle – wujek

cousin – kuzyn

parents – rodzice

grandparents – dziadkowie

  1. Piosenka „Finger Family”: Finger Family Song – Children Song with Lyrics – Nursery Rhymes | Kids Academy – YouTube
  2. Piosenka „Family”: My Family | Family Songs for Kids | Preschool Songs | JunyTony – YouTube
  3. Piosenka: Family Song For Children | 7 Family Member Names | Learn English Kids – YouTube
  4. Dzieci oglądają bajkę dla utrwalenia słownictwa angielskiego: Angielski dla dzieci – Magic English (odcinek family) – YouTube
  5. Zabawa: Who is missing?– rozkładamy karty obrazkowe (załącznik „Karty obrazkowe”) przedstawiające członków rodziny. Dzieci zamykają oczy. N: Close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three… open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
  6. Zabawa 2: Magic eye –rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkich członków rodziny po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie karty przedstawiające dane osoby razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
  7. Dzieci wykonują pracę – drzewko wyklejone kulkami z bibuły (drzewko pod nazwą „Drzewko genealogiczne do wyklejenia) oraz wycinają i przyklejają nazwy członków rodziny (załączonych pod nazwą Family 2) w odpowiednich miejscach, tak aby powstało drzewo genealogiczne swojej rodziny. (Przykładowe zdjęcie pod nazwą „Drzewo genealogiczne”)
  8. Kolorowanka – plik „kolorowanka family”.

Pobierz (PDF, 570KB)

Pobierz (PDF, 273KB)

Pobierz (PDF, 342KB)

Pobierz (PDF, 460KB)

od 29 marca do 2 kwietnia 2021 roku

Pobierz (PDF, 2.69MB)

Język angielski

Easter

 Nauka słownictwa na podstawie filmu : Easter Vocabulary – YouTube

  1. Praca : dzieci wyklejąją części ciała zajączkowi wielkanocnemu ( eyes – oczy, ears – uszy, nose- nosek, mouth -buzię, head – głowę) plasteliną (dołączony plik – „Zajączek”).
  2. Zabawa:

Dzieci liczą małe wielkanocne zajączki (Little Easter bunnies) z  piosenki:   https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8 i poruszają się tak jak one:

-kiedy usłyszymy –hop, hop, hop,…– skoki obunóż po sali,

-kiedy usłyszymy –run, run, run,…– bieganie po sali,

-kiedy usłyszymy –walk, walk, walk,…– spacerowanie po sali,

-kiedy usłyszymy –skip, skip, skip,…– podskoki „z nóżki na nóżkę” po sali,

  1. Karta pracy 1 – dzieci koloruja Easter Poster wg liczb oraz kolorów (Plik „Karta pracy”),
  2. Dzieci słuchają bajki czytanej przez nauczyciela :

Spot’s First Easter – YouTube

6.Piosenka Bunny ( Z melodią BINGO):

B-U-N-N-Y | Easter Bunny Song for Kids | Bunny Song | The Kiboomers – YouTube

  1. Karta pracy 2 „ How many Easter Bunnies are there? – Ile Zajączków znajduje się na obrazku? Dzieci liczą w języku angielskim. (Karta pracy 2)
  2. Dzieci oglądają bajkę „Piotruś króliczek” dostępną pod linkiem:

Peter Rabbit – Easter Special! | Cartoons for Kids – YouTube

  1. Piosenka :

The Easter Bunny Bop – Kids Easter Song! Children’s Music – YouTube

10.Gra Easter Board Game – gra planszowa dla 2 osób. Dzieci przy użyciu pionków grają w krótką grę wykonując polecenia:

  1. Move 3 places forward – 3 pola do przodu,
  2. Clap your hands – Zaklaszcz rękoma,
  3. Go back 3 places – 3 pola w tył,
  4. Miss a turn – tracisz kolejkę,
  5. Touch your nose – dotknij nosa,
  6. Stamp your feet – Stąpaj nogami,
  7. Turn around – obróć się dookoła.

Pobierz (PDF, 165KB)

Pobierz (PDF, 88KB)

Pobierz (PDF, 152KB)

Walentynki

Dzień 15 lutego 2021 roku był dla przedszkolaków  z Naszego przedszkola prawdziwym dniem okazywania sobie sympatii i przyjaźni. W tych dniach obchodzone były w każdej grupie wiekowej „Walentynki”. Przedszkolaki poznały historię Dnia Świętego Walentego oraz poznały znaczenie słów: sympatia, miłość i szacunek. Przedszkolaki wzięły udział w różnych zabawach związanych z walentynkami, w których miłość i przyjaźń były głównym wątkiem. Dzień obfitował w wiele atrakcji tanecznych dla dzieci przy dziecięcych przebojach. Przedszkolaki wykonywały także walentynki dla najukochańszych rodziców. Dzień Walentynowy w naszym przedszkolu z pewnością można zaliczyć do udanego. Był to dzień miłych wrażeń, uśmiechów i przyjacielskich uczuć.

10 lutego – Wielki Bal Karnawałowy

Karnawał to czas zabaw i balów, także dla najmłodszych. Bal karnawałowy dla  przedszkolaków to dzień niezwykły, często wyczekiwany przez wiele tygodni. Jest atrakcją bardzo lubianą przez dzieci, dostarczającą im wielu przeżyć i radości. Kolorowe stroje, bajeczny wystrój i skoczna muzyka – w takiej atmosferze bawiły się dzieci 10. lutego podczas balu karnawałowego.

Tego dnia  już od rana w przedszkolu pojawiały się kolorowe postacie. Dzieci przebrane były za  bohaterów znanych bajek, w salach przedszkolnych można było spotkać wróżki, królewny, księżniczki,  motylki, rycerzy, piratów, pajacyków, policjantów, Spider-Mana, Batmana, …  nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich  postaci. Rozpoznać dzieci było bardzo trudno. Wystrój sali wprowadził w radosny nastrój oraz zachęcał wszystkich do wesołej zabawy.

Przedszkolaki z dumą prezentowały bajeczne stroje. Z wielką ochotą uczestniczyły  w tańcach, zabawach i konkursach prowadzonych w poszczególnych grupach. Na twarzach wszystkich malował się uśmiech, który nie znikał mimo chwilowego zmęczenia. Bal pozostawił wiele niesamowitych wrażeń. Szkoda, że następny bal dopiero za rok.

6 grudnia – MIKOŁAJKI

Wizyta świętego Mikołaja w naszym przedszkolu, to jeden z najbardziej oczekiwanych przez dzieci dni w roku. W piątek 4 grudnia nadszedł wreszcie ten dzień. Dzieci specjalnie przygotowały się na jego przyjście i z niecierpliwością czekały na białobrodego gościa. Czas oczekiwania umiliły wszystkim piosenki oraz wesołe zabawy. Oprócz pełnego worka prezentów, św. Mikołaj przywiózł ze sobą dużo radości i uśmiechu. Zdjęcia zrobione z Mikołajem, będą wspaniałą pamiątką tego spotkania. Dzień ten na długo pozostanie w pamięci wszystkich przedszkolaków. Mikołaju dziękujemy i zapraszamy do nas za rok!

30 listopad – ANDRZEJKI

     30 listopada w naszym przedszkolu odbyły się zabawy andrzejkowe. Dzieci tańczyły przy dźwiękach znanych i lubianych piosenek, tego dnia przedszkolaków odwiedziła wróżka, która opowiadała o zwyczajach andrzejkowych, wróżyła i przepowiadała przyszłość. Dzieci świetnie się bawiły w tym przepełnionym magią dniu: lały wosk przez dziurkę od klucza, wróżyły z kart i zabaw z butami czy kubkami. Radości nie było końca.

17 listopada – DZIEŃ CZARNEGO KOTA

17 listopada Motylki świętowały w odcieniach czerni Dzień czarnego kota. Zaraz po śniadaniu dzieci  przebrane za czarne koty w maskach znalazły na dywanie list od kota Bonifacego, w którym otrzymały wskazówki gdzie znajdują się kolejne listy. Z wielkim zaciekawieniem odkrywały nowe kocie korespondencje, a w nich zadania do wykonania dla przedszkolaków, za które poprawnie wykonanie,  grupa otrzymywała punkt- kocią łapkę. Przedszkolaki naśladowały kocie odgłosy, piły mleko z talerzyków, rozwiązywały kocie rebusy, układały kocie „memory” i uprawiały kocią gimnastykę. W chwilach odpoczynku kolorowały swoich puszystych ulubieńców. Na koniec nie obyło się bez dyplomów za fajną zabawę w tym dniu.

11 listopada – ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI
Jedenastego listopada
uczcić wielkie święto nam wypada.
Polska znów stworzyła jedność,
odzyskała niepodległość.
Co roku 11 listopada obchodzimy w Polsce Narodowe Święto Niepodległości. Już u przedszkolaków, trzeba rozbudzać zainteresowanie swoją Ojczyzną i kształtować poczucie dumy z przynależności do Narodu Polskiego. Dlatego też 10 listopada w naszym przedszkolu „Motylki” słowem i piosenką oddały szacunek symbolom narodowym, symbolom walki o wolność i zwycięstwo oraz miłość do Ojczyzny. W ustach kolejnego pokolenia uroczyście zabrzmiały słowa tak bardzo znane, lecz wymowne ”Katechizm polskiego dziecka”: ,,Kto ty jesteś? Polak mały’’. Zabrzmiał też hymn naszego kraju odśpiewany uroczyście o symbolicznej godz.11.11 w ramach ogólnopolskiej akcji „Szkoła do hymnu”

5 listopada – DZIEŃ POSTACI Z BAJEK

     Z okazji Międzynarodowego Dnia Postaci z Bajek 5-LATKI wzięły udział w bajkowym spotkaniu, podczas którego opowiadały o swoich ulubionych bajkowych postaciach. Były zabawy wymagające wykazania się znajomością treści bajek, tych znanych i mniej znanych, m.in. dzieci rozwiązywały zagadki, rozpoznawały bajkę po rekwizycie oraz po przeczytaniu fragmentu książki. Były muzyczne zgadywanki bajkowe, zabawy ruchowe oraz prezentacja dziecięcych bajkowych przebrań. Dzieci bardzo dobrze znają bajki i świetnie radziły sobie z zadaniami.

 

31 października – ŚWIĘTO DYNI

      31 października w grupie 5-letnich przedszkolaków odbył się Dzień Dyni. Wspólnie uczestniczyliśmy   w zajęciach, podczas których poznaliśmy bardzo zdrowe i urodziwe warzywo jakim jest dynia. Tego dnia przynieśliśmy do przedszkola dynie, „rozebraliśmy” je na części pierwsze, próbowaliśmy policzyć wszystkie jej ziarenka, ale niestety zadanie okazało się zbyt trudne. „Dzień Dyni” pozwolił nam poznać wielką różnorodność dyń i wzbogacił naszą wiedzę na ich temat. Wzięliśmy udział w licznych zabawach  z udziałem dyni. Na koniec upiekliśmy ciasto dyniowo-marchewkowe, które okazało się hitem kulinarnym. Ten dzień był pełen wrażeń i radości.

16 październik – DZIEŃ CHLEBA

     Kolejny pełen nowości i wrażeń dzień upłynął pod hasłem “Od ziarenka do bochenka”. W dniu 16 października Motylki obchodziły Święto Chleba. Dzieci miały okazję poznać historię i proces powstawania chleba, rogalików, a także różnego rodzaju bułeczek. Dowiedziały się także jak powstaje mąka oraz na czym polega praca piekarza. Zapoznały się z różnymi rodzajami chleba oraz składnikami potrzebnymi do jego wypieku. Ciasto zostało przygotowane wspólnie z panią Anią, której dzielnie pomagały 5-latki. Chlebek wyrósł i był przepyszny.

9 październik – DZIEŃ DRZEWA

     Z okazji “Dnia Drzewa” odbyły się zajęcia związane z tematyką drzew. Dzieci poznały budowę drzewa, jego znaczenie dla człowieka, zwierząt i przyrody. Dzieci dowiedziały się również jakie wielkie znaczenie mają drzewa dla czystości powietrza, a tym samym zdrowia człowieka oraz kiedy drzewo staje się drewnem i co można z niego zrobić. Obiecały, że zawsze będą dbać o wszystkie rośliny, nigdy nie będą łamać gałązek, drzew i krzewów. Następnie dzieci wykonały prace plastyczne, pt. “Jesienne drzewo”.  Za aktywny udział w zajęciach każdy otrzymał dyplom.

30 września – DZIEŃ CHŁOPAKA

     W tym dniu  dziewczynki wręczały chłopcom upominki, własnoręcznie namalowane laurki oraz złożyły życzenia. Nie brakło także w tym dniu słodkiego poczęstunku dla wszystkich dzieci.
2 październik – DZIEŃ UŚMIECHU
Głównym założeniem obchodów było zachęcanie dzieci do obdarowywania innych swoim bezinteresownym uśmiechem, życzliwością i czerpania radości ze wspólnego bycia razem. Przedszkolaki poznały historię obchodów Dnia Uśmiechu, „Legendę o tym skąd wziął się uśmiech” oraz symbol „uśmiechu” – „UŚMIECHNIĘTĄ TWARZ”. Wykonały taki znaczek dla siebie, aby „rozdawać uśmiechy” innym. Nie zabrakło czasu na radosną zabawę.

28 września – DZIEŃ  JABŁKA

     Celem zajęć i wspólnej zabawy była integracja dzieci oraz zachęcanie ich do spożywania owoców, a w szczególności  jabłek pod różnymi postaciami z powodu  jego walorów zdrowotnych i odżywczych. Dzieci poszerzały wiedzę o jabłkach i ich różnych gatunkach.  Zdobywały wiadomości na temat potraw i przetworów z jabłek. Tego dnia przedszkolaki wspólnie z Panią Anią przygotowały deser jabłkowo-śmietanowy oraz sok jabłkowy. Były również jabłka zapiekane z cynamonem i czekoladą oraz na podsumowanie dnia Quiz wiedzy „Co wiemy o jabłkach?”

 

Pasowanie na Przedszkolaka

Pasowanie na przedszkolaka to uroczystość, która na stałe zagościła w kalendarzu imprez przedszkolnych. Jest to bardzo ważne wydarzenie w życiu zarówno dzieci jak i ich wychowawców. Pozwala ono na wytworzenie atmosfery wzajemnego zaufania i otwartości, stwarza możliwość prezentacji pierwszych umiejętności i wiadomości zdobytych w przedszkolu.
W naszym przedszkolu 21 września odbyło się uroczyste pasowanie na przedszkolaka. Zanim dzieci oficjalnie nimi zostały, zaprezentowały swoje umiejętności artystyczne.
Pasowania olbrzymim ołówkiem, dokonała nasza Pani Dyrektor Jolanta Berg. Życzyła też dzieciom wielu sukcesów oraz radości z pobytu w przedszkolu. Uroczystość zakończyła się wspólnym zdjęciem, które będzie miła pamiątką tego wydarzenia.