Grupa “Muchomorki”

ROK SZKOLNY 2020/2021

Grupa “Muchomorki” – to grupa starszaków, do której uczęszcza 21 dzieci 6- 5- letnich. Naszą wychowawczynią jest pani Danusia. Powoli przygotowujemy się do szkoły, więc z zainteresowaniem poznajemy otaczający nas świat oraz próbujemy rozwiązywać zagadki z nim związane. Na zajęciach poznajemy literki, liczymy, rysujemy, wycinamy i świetnie się bawimy wykonując przeróżne zadania. Są w nas ogromne pokłady energii, dlatego dużo się ruszamy, konstruujemy i śpiewamy.
Wychodząc naprzeciw nowej podstawie programowej pragniemy wychowywać dzieci przez sztukę i przygotować wychowanka do roli widza i aktora. Stąd pojawił się pomysł realizacji „TEATRU MAŁEGO PRZEDSZKOLAKA”. “Muchomorki” obcują z językiem literackim, dostrzegają piękno mowy ojczystej, co sprzyja rozwojowi mowy. Zabawy w teatr umożliwiają wyrażanie swoich przeżyć, przenoszą dzieci w krainę fantazji. Sztuka wyzwala pozytywne emocje, uczy wrażliwości, wiary we własne siły, poczucia własnej wartości. Dzieci wyzbywają się strachu i wstydu, nieśmiałe – ośmielają się, nawiązują bliskie kontakty z nauczycielem i rówieśnikami. Zabawy teatralne organizowane przez nauczyciela, a także spontanicznie podejmowane przez dzieci, polegają na przenoszeniu się w świat fantazji i wcielaniu się w postacie. Przedszkolaki rozwijają wyobraźnię i wrażliwość, kształtują umiejętność świadomego posługiwania się słowem i mową ciała, zwiększają poczucie własnej wartości.


W grupie mamy 11 dziewczynek i 12 chłopców.
Dziewczynki to: Lena, Weronika, Zuzanna, Alisa, Julia K., Olga, Julia D., Maja , Iga, Amelia, Vanessa
Chłopcy to: Maksymilian, Szymon, Adam, Piotr, Fabian, Ksawery, Mateusz, Mikołaj,  Adrian, Jakub

Panie pracujące w grupie:
Danuta Gajda – wychowawca
Jolanta Berg – nauczyciel
Jolanta Borecka – nauczyciel
Klaudia Krawczyk – nauczyciel
Katarzyna Droś – nauczyciel języka angielskiego
Katarzyna Borecka – nauczyciel religii

Zajęcia zdalne

od 12 do 16 kwietnia 2021 roku

Pobierz (PDF, 1.52MB)

Religia

14.04
WITAM I ZAPRASZAM DO KOLEJNEJ INTERAKTYWNEJ KATECHEZY. PROSZĘ WEJŚĆ W LINK I PRZEMIESZCZAĆ SIĘ KLIKAJĄC W KOLEJNE CYFERKI.
POZDRAWIAM – SZCZĘŚĆ BOŻE – P. KASIA
TEMAT: NIEDZIELA MIŁOSIERDZIA BOŻEGO – “JEZU UFAM TOBIE”
Witajcie kochani, zapraszam Was do dzisiejsze lekcji religii, Bardzo proszę wejść  w lekcję ukrytą w linku poniżej, tam znajdziecie bliższe informacje o siostrze Faustynie oraz zobaczycie, krótki filmik animowany. Na jednym ze slajdów pod symbolem karty z serduszkiem jest umieszczona kolorowanka dla chętnych, a pod symbolem koperty puzzle do ułożenia online.
Zapraszam:
https://view.genial.ly/606f82cb98b2300d7f231f47/social-horizontal-postcopy-jezu-ufam-tobie-katecheza-dla-dzieci-mlodszych
Przypominam, że aby wejść w link należy go skopiować lub po prostu przytrzymując klawisz CTRL kliknąć w link.

Pozdrawiam serdecznie – p. Kasia

Język angielski

6-latki

  1. Powtórka słownictwa na podstawie piosenki „Finger Family”: Finger Family Song – Children Song with Lyrics – Nursery Rhymes | Kids Academy – YouTube
  2. Dzieci przygotowują „family hand” – rączkę z obrazkami członków rodziny do piosenki „Finger Family” ( wycinają rękę oraz kolorują ją, wycinają głowki oraz naklejają na odpowiednie palce w kolejności : daddy, mummy, brother, sister, baby – pliki „rączka” oraz „family members”)
  3. Powtórka piosenki: Our Family – Nursery Rhymes for Children – YouTube
  4. Powtórka piosenki: Sesame Street: Family Song – YouTube
  5. Zabawa: Do zabawy będą potrzebne kubki plastikowe oraz karty obrazkowe z poprzednich zajęć

Family tree

Pokazujemy dzieciom kartę obrazkową przedstawiająca poszczególnych członków rodziny.  Jeżeli zgadną kogo ona przedstawia układamy wieżę z kart i kubków, czyli karta – kubek – karta – kubek.

  1. Nowa piosenka dla utrwalenia słownictwa: Rain Rain Go Away | Super Simple Songs | Sesame Street Nursery Rhyme Week – YouTube
  2. Nowa piosenka ruchowa: Three Bears | Family Sing Along – Muffin Songs – YouTube

Father bear is very fat – pokazujemy pękaty brzuszek

Mother bear is very slim – krcimy bioderkami

Little bear is co cute – robimy “słodką minę”

What a happy family – klaszczemy

Podczas odliczania podskakujemy

  1. Nowa piosenka: Where Is Daddy? | Mother Goose | Nursery Rhymes | PINKFONG Songs for Children – YouTube
  2. Piosenka „Baby shark” dla utrwalenia słownictwa: Baby Shark Dance | #babyshark Most Viewed Video | Animal Songs | PINKFONG Songs for Children – YouTube
  3. Karta pracy 1 – dzieci łączą mummy and child – mamusię oraz dziecko.
  4. Praca techniczna: Dzieci tworzą myszkę – Przy użyciu szablonu „myszka szablon” dzieci odwzorowują części ciała myszki na papier kolorowy wg uznania (dołączona praca końcowa MOUSE), wycinają oraz przyklejają na rolkę papieru toaletowego, tak aby powstała myszka lub rodzina myszek 🙂

Pobierz (PDF, 343KB)

Pobierz (PDF, 371KB)

Pobierz (PDF, 375KB)

od 6 do 9 kwietnia 2021 roku

Pobierz (PDF, 947KB)

Pobierz (PDF, 1.68MB)

Pobierz (PDF, 2.62MB)

Religia

Pobierz (PDF, 174KB)

Język angielski

Family – rodzina

 1.Nauka słownictwa na podstawie filmu: Kids vocabulary – Family – family members & tree – Learn English educational video for kids – YouTube

mummy (mother) – mama

daddy (father)- tata

baby – dziecko (malutkie)

sister – siostra

brother – brat

family – rodzina

grandmother – babcia

grandfather – dziadek

aunt – ciocia

uncle – wujek

cousin – kuzyn

parents – rodzice

grandparents – dziadkowie

  1. Piosenka „Finger Family”: Finger Family Song – Children Song with Lyrics – Nursery Rhymes | Kids Academy – YouTube
  2. Piosenka: Our Family – Nursery Rhymes for Children – YouTube
  3. Piosenka: Sesame Street: Family Song – YouTube
  4. Dzieci oglądają bajkę dla utrwalenia słownictwa angielskiego: Angielski dla dzieci – Magic English (odcinek family) – YouTube
  5. Zabawa: Who is missing?– rozkładamy karty obrazkowe (załącznik „Karty obrazkowe”) przedstawiające członków rodziny. Dzieci zamykają oczy. N: Close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
  6. Zabawa 2: Magic eye –rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkich członków rodziny po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie karty przedstawiające dane osoby razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
  7. Dzieci wykonują pracę – drzewko wyklejone kulkami z bibuły (drzewko pod nazwą „Drzewko genealogiczne do wyklejenia) oraz wycinają i przyklejają nazwy członków rodziny (załączonych pod nazwą Family 2) w odpowiednich miejscach, tak aby powstało drzewo genealogiczne swojej rodziny. (Przykładowe zdjęcie pod nazwą „Drzewo genealogiczne”)
  8. Kolorowanka – plik „Kolorowanka family”.

Pobierz (PDF, 570KB)

Pobierz (PDF, 273KB)

Pobierz (PDF, 342KB)

Pobierz (PDF, 795KB)

od 29 marca do 2 kwietnia 2021 roku

Pobierz (PDF, 1.61MB)

Język angielski

Easter

  1. Nauka słownictwa na podstawie filmu: Easter Vocabulary – YouTube
  2. Karta pracy 1 – dzieci kolorują zajączka wg wzoru.
  3. Piosenka „Hot cross buns” – ( są to bułeczki tworzone w Wielkiej Brytanii na Święta Wielkiej Nocy)

Hot Cross Buns – Super Simple Songs

  1. Karta Pracy 2 – uzupełnić brakujące elementy wg wzoru, pokolorować.
  2. Dzieci oglądają film „Piotruś Króliczek” Peter Rabbit – Easter Special! | Cartoons for Kids – YouTube
  3. Dzieci słuchają bajki czytanej przez nauczyciela: The Littlest Easter Bunny ~ Easter Read Aloud ~ Easter Story time ~ Easter book ~ Spring Read Aloud – YouTube
  4. Piosenka: Ten Bunnies Counting Song 1-10 | Easter Song | Lyrics | Easter Bunny | Kids Song – YouTube
  5. Gra Easter Board Game – gra planszowa dla 2 osób. Dzieci przy użyciu pionków grają w krótką grę wykonując polecenia:

 

  1. Move 3 places forward – 3 pola do przodu,
  2. Clap your hands – Zaklaszcz rękoma,
  3. Go back 3 places – 3 pola w tył,
  4. Miss a turn – tracisz kolejkę,
  5. Touch your nose – dotknij nosa,
  6. Stamp your feet – Stąpaj nogami,
  7. Turn around – obróć się dookoła.

Pobierz (PDF, 25KB)

Pobierz (PDF, 263KB)

Pobierz (PDF, 3.07MB)

Walentynki

Dzień 15 lutego 2021 roku był dla przedszkolaków  z Naszego przedszkola prawdziwym dniem okazywania sobie sympatii i przyjaźni. W tych dniach obchodzone były w każdej grupie wiekowej „Walentynki”. Przedszkolaki poznały historię Dnia Świętego Walentego oraz poznały znaczenie słów: sympatia, miłość i szacunek. Przedszkolaki wzięły udział w różnych zabawach związanych z walentynkami, w których miłość i przyjaźń były głównym wątkiem. Dzień obfitował w wiele atrakcji tanecznych dla dzieci przy dziecięcych przebojach. Przedszkolaki wykonywały także walentynki dla najukochańszych rodziców. Dzień Walentynowy w naszym przedszkolu z pewnością można zaliczyć do udanego. Był to dzień miłych wrażeń, uśmiechów i przyjacielskich uczuć.

10 lutego – Wielki Bal Karnawałowy

Karnawał to czas zabaw i balów, także dla najmłodszych. Bal karnawałowy dla  przedszkolaków to dzień niezwykły, często wyczekiwany przez wiele tygodni. Jest atrakcją bardzo lubianą przez dzieci, dostarczającą im wielu przeżyć i radości. Kolorowe stroje, bajeczny wystrój i skoczna muzyka – w takiej atmosferze bawiły się dzieci 10. lutego podczas balu karnawałowego.

Tego dnia  już od rana w przedszkolu pojawiały się kolorowe postacie. Dzieci przebrane były za  bohaterów znanych bajek, w salach przedszkolnych można było spotkać wróżki, królewny, księżniczki,  motylki, rycerzy, piratów, pajacyków, policjantów, Spider-Mana, Batmana, …  nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich  postaci. Rozpoznać dzieci było bardzo trudno. Wystrój sali wprowadził w radosny nastrój oraz zachęcał wszystkich do wesołej zabawy.

Przedszkolaki z dumą prezentowały bajeczne stroje. Z wielką ochotą uczestniczyły  w tańcach, zabawach i konkursach prowadzonych w poszczególnych grupach. Na twarzach wszystkich malował się uśmiech, który nie znikał mimo chwilowego zmęczenia. Bal pozostawił wiele niesamowitych wrażeń. Szkoda, że następny bal dopiero za rok.

21 i 22 stycznia – Dzień Babci i Dziadka

Te dni dla wszystkich przedszkolaków są wyjątkowe, inne od wszystkich dotychczasowych dni w przedszkolu. Odbyło się bowiem nagranie wystęów dla babć i dziadków. Muchomorki z panią Danusią zaraz po feriach wzięły się ochoczo do pracy: piosenki, wierszyki i tańce oraz różnorodne prezenty, to wszystko dla  kochanych babć i dziadków. Dzieci wiedziały, że nie można zaprosić  bliskich do przedszkola bo jest pandemia ale mimo to chętnie podejmowały każde zadanie. Wreszcie kiedy nadszedł ten dzień, kamery poszły w ruch i wszystkie dzieci stanęły na wysokości zadania. Przedszkolaki zachowały sie jak prawdziwi aktorzy i efekt był wspaniały. Filmy z nagraniami występów zostały rozsyłane. Mamy nadzieję, że się podobały i dostarczyły kochanym bliskim wiele wzruszeń! Życzymy 100 lat i wszystkiego dobrego kochani! Miłego oglądania i niezapomnianych wrażeń!

Teatrzyk kamishibai – “Pani Zamieć”

Kamishibai to najlepszy sposób na promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych dzieci. To także zabawa, edukacja i twórcze działanie. Kamishibai to teatrzyk obrazkowy ukryty w drewnianej skrzynce. Zamknięta przypomina trochę walizkę lecz po otworzeniu jej tajemniczych drzwiczek cała gromadka dzieci zamiera z wrażenia. Teatrzyk służy do prezentowania widzom ilustracji, które tworzą fabułę. Zbiór obrazków ułożonych jeden po drugim, umieszczony jest w drewnianej skrzynce i umożliwia czytającemu przedstawienie całej opowieści. Dzieci natomiast oglądają piękne ilustracje zmieniające się jak slajdy. Ich prezentowaniu towarzyszy wyjątkowy nastrój, stworzony za sprawą teatrzyku kamishibai.

Dnia 8 grudnia gościliśmy w naszym przedszkolu panią bibliotekarkę z Gminnej Biblioteki Publicznej w Przystajni, która w zajmujący sposób zabrała je w świat teatrzyku Kamishibai. Ilustrowane karty książki wślizgnęły się do drewnianego teatrzyku i przeniosły nas w świat baśni braci Grimm. Spotkaliśmy się z Panią Zamiecią. Dzięki historii dwóch sióstr odkryliśmy magiczne pochodzenie śniegu i dowiedzieliśmy się dlaczego jest potrzebny zimą. Z zaciekawieniem obejrzeliśmy teatrzyk, który przygotowała dla nas pani Magdalena. Okazuje się, że japoński teatr obrazkowy to jedna z ulubionych rozrywek naszych małych podopiecznych. Dziękujemy Pani Magdalenie za niezwykłe spotkanie.

6 grudnia – MIKOŁAJKI

Wizyta świętego Mikołaja w naszym przedszkolu, to jeden z najbardziej oczekiwanych przez dzieci dni w roku. W piątek 4 grudnia nadszedł wreszcie ten dzień. Dzieci specjalnie przygotowały się na jego przyjście i z niecierpliwością czekały na białobrodego gościa. Czas oczekiwania umiliły wszystkim piosenki oraz wesołe zabawy. Oprócz pełnego worka prezentów, św. Mikołaj przywiózł ze sobą dużo radości i uśmiechu. Zdjęcia zrobione z Mikołajem, będą wspaniałą pamiątką tego spotkania. Dzień ten na długo pozostanie w pamięci wszystkich przedszkolaków. Mikołaju dziękujemy i zapraszamy do nas za rok!

Dzień Pluszowego Misia online z misiem Teddy Eddie! 

25 listopada swoje święto obchodzi najlepszy przyjaciel przedszkolaków i najmilsza przytulanka – Pluszowy Miś. W tym dniu obchodził swoje święto również Miś Teddy Eddie. Świętowanie odbyło się za pomocą transmisji na stronie Teddy Eddie na Facebooku. Dzieciaki z naszego przedszkola miały okazję wzięcia udziału w tym interaktywnym wydarzeniu. Miś Eddie oprowadził dzieci po swoim domku, pełnym zabawnych gości i wesołych niespodzianek. W czasie spotkania nie zabrakło wspólnych zabaw muzyczno – ruchowych  przy piosenkach „Dwa misie”, „Niedźwiadek” i „Jadą misie”, ciekawych zabaw w języku angielskim oraz słodkich niespodzianek. Ten dzień przebiegał w bardzo miłej i sympatycznej atmosferze, a  uczestnikom sprawił wiele radości i dostarczył miłych wrażeń.

Akcja MEN “Szkoła do hymnu”

Wspólne śpiewanie hymnu
Ponad 16 tys. szkół, przedszkoli i placówek oświatowych oraz 134 placówki polonijne wzięły udział w akcji MEN „Szkoła do hymnu”. Punktualnie o godz. 11:11 uczniowie i nauczyciele z całego kraju odśpiewali „Mazurka Dąbrowskiego”, łącząc się ze sobą za pomocą różnych komunikatorów.
“– Hymn to wielki symbol naszego narodu, wielki symbol naszej państwowości, naszej niepodległości. To taki bukiet kwiatów dla naszej niepodległości” – powiedział minister Przemysław Czarnek po wspólnym odśpiewaniu hymnu narodowego przez członków kierownictwa MEN i MNiSW oraz uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zamościu.
W tym dniu o godzinie 11:11 dzieci wraz z wychowawcami poszczególnych grup oraz dyrekcją naszego przedszkola czynnie włączyły się do akcji MEN i uroczyście odśpiewały hymn narodowy – „Mazurek Dąbrowskiego”.

KLIMAT NA CZYTANIE – nocbibliotek.pl

Noc Bibliotek to wielkie święto bibliotek i czytania – ogólnopolska akcja, która zachęca do korzystania z zasobów bibliotek jako najbardziej otwartych i dostępnych instytucji kultury z ofertą dla osób w każdym wieku.

Tegoroczna akcja Noc Bibliotek 2020 przebiegała pod hasłem „Klimat na czytanie”. Ze względu na sytuację epidemiczną “Noc Bibliotek” odbyła się w przestrzeni wirtualnej.

Dzięki współpracy naszego przedszkola z Gminną Biblioteką Publiczną w Przystajni zostaliśmy zaproszeni do udziału w tej wyjątkowej akcji i mieliśmy możliwość obejrzenia filmu „Jakub, Mimmi i gadające psy”na tablicy multimedialnej. Czy można wyciąć drzewa z parku, usunąć plac zabaw, na którym na co dzień bawią się dzieci z całej okolicy, a na ich miejscu postawić wieżowiec?… – olśniewająca wizualnie animacja zwraca uwagę na ważne i aktualne tematy dbania o dobrostan ludzi i planety oraz ochronę środowiska i klimatu.

Na zakończenie tego niezwykłego wydarzenia dzieciaki zostały zaproszone do wykonania pracy plastycznej nawiązującej do treści filmu.

Bardzo dziękujemy Pani Magdzie za możliwość udziału. Ten trudny czas szczególnie pokazuje, jak ważne i potrzebne są biblioteki, mimo nieco innego ich działania w pandemii.

OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ GŁOSNEGO CZYTANIA

23 września – w naszym przedszkolu obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. To dzień, który stwarza kolejną okazję do wprowadzenia przedszkolaków w magiczny świat bajek, opowiadań i wierszy.
Celem akcji jest promowanie głośnego czytania dzieciom, nabywanie przyjemności z czytania i słuchania, a także poczucia przynależności do społeczności czytelniczej.
W ramach tej akcji przedszkolaków odwiedziła Pani Magda, która jak zwykle przygotowała wiele ciekawych niespodzianek. Dzieci w skupieniu i zaciekawieniu słuchały bajkowych opowieści oraz z wielką ochotą oglądały kolorowe ilustracje.
Okazji do czytania dzieciom jest wiele i powinniśmy robić to jak najczęściej zarówno w domu, jak i w przedszkolu. Czytanie na głos stymuluje rozwój dzieci, wzbogaca ich słownictwo oraz rozwija wyobraźnię.
Warto i trzeba czytać dzieciom! Tej zasady się trzymamy i codziennie głośno czytamy!

Pasowanie na Starszaka

Pasowanie na przedszkolaka to uroczystość, która na stałe zagościła w kalendarzu imprez przedszkolnych. Jest to bardzo ważne wydarzenie w życiu zarówno dzieci jak i ich wychowawców. Pozwala ono na wytworzenie atmosfery wzajemnego zaufania i otwartości, stwarza możliwość prezentacji pierwszych umiejętności i wiadomości zdobytych w przedszkolu.
W naszym przedszkolu 21 września odbyło się uroczyste pasowanie na Starszaka. Zanim dzieci oficjalnie zostały Starszakami, zaprezentowały swoje umiejętności artystyczne.
Pasowania olbrzymim ołówkiem, dokonała nasza Pani Dyrektor Jolanta Berg. Życzyła też dzieciom wielu sukcesów oraz radości z pobytu w przedszkolu. Uroczystość zakończyła się wspólnym zdjęciem, które będzie miła pamiątką tego wydarzenia.