Grupa “Biedroneczki”

ROK SZKOLNY 2020/2021

Grupa “Biedroneczki” – to grupa, do której uczęszcza 24 dzieci 4- letnich. Aktywnie poznajemy świat z p. Iwonką, p. Kasią i p. Halinką. Czterolatki chodzą do przedszkola drugi rok, więc coraz lepiej się znają i nawiązują przyjaźnie. 4-latki przychodzą do przedszkola bardzo chętnie i uczestniczą w różnych zabawach i zajęciach. Bardzo lubią wykonywać prace plastyczne z zastosowaniem różnych technik. Wiele radości sprawia im nauka tańców oraz śpiewanie piosenek. Dziewczynki lubią zabawę w kąciku kuchennym, a chłopcy tworzą piękne budowle z klocków i bawią się w „majsterkowicza”. Każdy dzień w przedszkolu to nowe wyzwania i doświadczenia. 4-latki starają się być miłe i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera w grupie jest wspaniała. Lubimy słuchać czytanych bajek, rysować, malować farbami, lepić z plasteliny, budować z klocków czy śpiewać piosenki. Poza tym bardzo lubimy się bawić figlować i psocić. Uwielbiamy spędzać czas na świeżym powietrzu, a w szczególności na przedszkolnym placu zabaw. Wychodząc na spacery, poznajemy najbliższe otoczenie i podziwiamy otaczający nas świat przyrody.


W grupie mamy 13 dziewczynek i 11 chłopców.
Dziewczynki to: Michalina, Zofia, Lilianna, Weronika K., Weronika W., Nina, Milena P., Julia, Amelia, Maja, Milena K., Nadia, Oliwia
Chłopcy to: Tomasz, Piotr, Franciszek T., Jakub, Franciszek G., Antoni, Krystian, Patryk, Igor, Mateusz, Adam

Panie pracujące w grupie:
Iwona Cioch – wychowawca
Jolanta Berg – nauczyciel
Klaudia Krawczyk – nauczyciel
Katarzyna Droś – nauczyciel języka angielskiego
Halina Koza – pomoc nauczyciela

Zajęcia zdalne

od 12 do 16 kwietnia 2021 roku

Pobierz (PDF, 437KB)

Pobierz (PDF, 584KB)

Pobierz (PDF, 550KB)

Pobierz (PDF, 1.29MB)

Pobierz (PDF, 557KB)

Język angielski

3-4 latki

  1. Piosenka na rozgrzewkę: Touch Your Head | Action Songs for Kids – YouTube
  2. Powtórka słownictwa na podstwie piosenki: „Finger Family” z użyciem „Rączki – pacynek z członkami rodziny z poprzednich zajęć”: Finger Family Song – Children Song with Lyrics – Nursery Rhymes | Kids Academy – YouTube
  3. Powtórka piosenki: Family | Word Power | Learn English | Pinkfong Songs for Children – YouTube
  4. Zabawa: Zamiana miejsc

Rozkładamy na dywanie karty przedstawiające członków rodziny ( dołączone na poprzednie zajęcia).  Dzieci zamykają oczy a „nauczyciel” zmienia miejsca kart. Dzieci muszą zgadnąć jakie karty zmieniły miejsca.

  1. Nowa piosenka ruchowa: Three Bears | Family Sing Along – Muffin Songs – YouTube

Father bear is very fat – pokazujemy pękaty brzuszek

Mother bear is very slim – kręcimy bioderkami

Little bear is co cute – robimy “słodką minę”

What a happy family – klaszczemy

Podczas odliczania podskakujemy

  1. Zabawa: Pociąg

Rozkładamy flashcards w różnych miejscach sali/ pomieszczenia. Włączamy muzykę (jedną z poznanych piosenek).  Gdy muzyka przestanie grać, „nauczyciel” wypowiada poznane   słowa (mother, father itd), a zadaniem dzieci jest dotarcie do odpowiedniej karty (stacji).

  1. Dzieci przygotowują „Family tree” drzewko genealogiczne – wycinają postacie ( mama, tata itd. z załączonego pliku „Family members” oraz przyklejają odpowiednio na karcie pracy „Drzewko genealogiczne”.
  2. Nowa piosenka utrwalające poznane słownictwo oraz liczebniki: Five Fingers | Number Songs | Pinkfong Songs for Children – YouTube
  3. Piosenka „Baby shark” dla utrwalenia słownictwa: Baby Shark Dance | #babyshark Most Viewed Video | Animal Songs | PINKFONG Songs for Children – YouTube
  4. Karta pracy 1 – dzieci wycinają rodzinę rekinów, przyklejają patyczek po lodzie do każdego z osobna tworząc „kukiełki” – w rytm piosenki „Baby shark” dzieci dobierają odpowiednie patyczki (mummy, grandpa … itd. )

Pobierz (PDF, 128KB)

Pobierz (PDF, 1.81MB)

od 6 do 9 kwietnia 2021 roku

Pobierz (DOCX, 84KB)

Pobierz (PDF, 562KB)

Pobierz (PDF, 103KB)

Pobierz (PDF, 251KB)

Język angielski

Family & transport – Rodzina i środki transportu

1.Piosenka na rozgrzewkę (dzieci wykonują polecenia piosenki naśladując stworki): Stand Up, Sit Down | Actions Songs for Children | Kindergarten, Preschool & ESL | Fun Kids English – YouTube

2.Nauka słownictwa na podstawie filmu: MY FAMILY 1-Kids vocabulary – Family members – Daddy- Mommy- English for kids – English – YouTube

grandma – babcia

grandpa – dziadek

mummy – mama

daddy – tata

sister – siostra

brother – brat

baby – dzidziuś

3.Piosenka „Finger Family”:Finger Family Song – Children Song with Lyrics – Nursery Rhymes | Kids Academy – YouTube

4.Piosenka: Family | Word Power | Learn English | Pinkfong Songs for Children – YouTube

5.Dzieci oglądają bajkę dla utrwalenia słownictwa angielskiego : Angielski dla dzieci – Magic English (odcinek family) – YouTube

6.Zabawa 1: Who is missing?– rozkładamy karty obrazkowe (załącznik „Karty obrazkowe”) przedstawiające członków rodziny. Dzieci zamykają oczy. N: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.

7.Zabawa 2: Magic eye –rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkich członków rodziny po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie karty przedstawiające dane osoby razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.

8.Dzieci przygotowują „family hand” – rączkę z obrazkami członków rodziny do piosenki „Finger Family” ( wycinają rękę oraz kolorują ją, wycinają główki oraz naklejają na odpowiednie palce w kolejności: daddy, mummy, brother, sister, baby – pliki „rączka” oraz „family members”)

9.Kolorowanka – plik „Kolorowanka family”.

Pobierz (PDF, 570KB)

Pobierz (PDF, 288KB)

Pobierz (PDF, 14KB)

Pobierz (PDF, Unknown)

od 29 marca do 2 kwietnia 2021 roku

Pobierz (PDF, 770KB)

Pobierz (PDF, 693KB)

Pobierz (PDF, 478KB)

Pobierz (PDF, 530KB)

Pobierz (PDF, 3.06MB)

Język angielski

EASTER – Święta Wielkanocne

  1. Wprowadzenie nowego słownictwa :

            Easter – Wielkanoc

            Easter eggs – wielkanocne jajka/pisanki

            Easter bunny – wielkanocny zajączek

            Easter basket – wielkanocny koszyk

            Easter lamb – wielkanocny baranek

link do nauki słownictwa: https://www.youtube.com/watch?v=8MWFfwZmAjo

Zabawa: (z użyciem kolorowych jajeczek do wycięcia)

Chowamy „jajka” w różnych częściach domu/pokoju – dziecko ma zamknięte oczy „Close your eyes” – przedszkolak otwiera oczka „open your eyes” – jego zadaniem jest wyszukać wszystkie kolorowe jajeczka (eggs) i włożyć do koszyczka (basket). „Put the …. (yellow, green, blue, red )egg in the basket” – Włóż …..(żółte, zielone, niebieskie, czerwone) jajko do koszyczka. Zabawa kończy się wszystkimi wyszukanymi jajeczkami.

  1. Dzieci liczą Zajączki (Easter Bunnies) z piosenki:

Ten Bunnies Counting Song 1-10 | Easter Song | Lyrics | Easter Bunny | Kids Song – YouTube

  1. Dzieci oglądają bajkę : https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4
  2. Kolorowanka: do wyboru online lub do wydruku :

https://www.thecolor.com/Coloring/Easter%20Basket.aspx

  1. Piosenka ruchowa o zajączkach:

Hop Little Bunnies | Sing A Long | Action Song | Hop Hop Hop – YouTube

  1. Dzieci dekorują Easter Eggs – Pisanki wqdług uznania (red, yellow, green, blue…)

Pobierz (PDF, 540KB)

Pobierz (PDF, 153KB)

Pobierz (PDF, 33KB)

17 lutego – Dzień Kota

16 lutego obchodziliśmy nietypowe święto – „Święto kota”. W tym dniu wszystkie przedszkolaki upodobniły się do swoich czworonożnych przyjaciół: dorysowując sobie wąsy oraz uszy. Spotkanie rozpoczęło się wspólną zabawą, przy znanej wszystkim piosence ”Mały kotek”. Dzieci z zainteresowaniem oglądały ilustracje różnych kotów, nadając im imiona, rozwiązywały zagadki, słuchały wiersza ” Kotek”, aktywnie uczestniczyły w zabawie w formie opowieści ruchowej. Następnie dzieci oglądały ilustracje przedstawiające różne koty oraz zapoznawały się z kocimi obyczajami. Na pamiątkę tego dnia wykonały pracę plastyczną nt. “Mój kotek”.

“Zdrowo się odżywiam – jem owoce i warzywa!”

W dniu 16.02.2021r. dzieci z grupy „Biedroneczki” odwiedziły Pani Grażyna Parkitna pełniąca w naszym przedszkolu funkcję intendenta oraz mała Petronelka – laleczka. Wspólnie zapoznały dzieci z tematem „Zdrowo się odżywiam – jem owoce i warzywa!”. Przedszkolaki z ogromnym zainteresowaniem oglądały teatrzyk i brały udział w zajęciach. Pani Intendent podkreśliła, że posiłki w naszym przedszkolu są urozmaicone, bogate w warzywa, owoce, produkty mleczne i witaminy, które mają duże znaczenie dla zdrowia i prawidłowego rozwoju dzieci. Dzieci poznały zasady zdrowego odżywiania a następnie same przygotowały dla siebie zdrowe śniadanie. Zaprosiła również dzieci do udziału w konkursie plastycznym związanym z omawianym tematem. To była bardzo pouczająca lekcja. Bardzo dziękujemy pani Grażynce i małej Petronelce za przyjęcie zaproszenia i poświęcony nam czas.

Walentynki

Dzień 15 lutego 2021 roku był dla przedszkolaków  z Naszego przedszkola prawdziwym dniem okazywania sobie sympatii i przyjaźni. W tych dniach obchodzone były w każdej grupie wiekowej „Walentynki”. Przedszkolaki poznały historię Dnia Świętego Walentego oraz poznały znaczenie słów: sympatia, miłość i szacunek. Przedszkolaki wzięły udział w różnych zabawach związanych z walentynkami, w których miłość i przyjaźń były głównym wątkiem. Dzień obfitował w wiele atrakcji tanecznych dla dzieci przy dziecięcych przebojach. Przedszkolaki wykonywały także walentynki dla najukochańszych rodziców. Dzień Walentynowy w naszym przedszkolu z pewnością można zaliczyć do udanego. Był to dzień miłych wrażeń, uśmiechów i przyjacielskich uczuć.

10 lutego – Wielki Bal Karnawałowy

Karnawał to czas zabaw i balów, także dla najmłodszych. Bal karnawałowy dla  przedszkolaków to dzień niezwykły, często wyczekiwany przez wiele tygodni. Jest atrakcją bardzo lubianą przez dzieci, dostarczającą im wielu przeżyć i radości. Kolorowe stroje, bajeczny wystrój i skoczna muzyka – w takiej atmosferze bawiły się dzieci 10. lutego podczas balu karnawałowego.

Tego dnia  już od rana w przedszkolu pojawiały się kolorowe postacie. Dzieci przebrane były za  bohaterów znanych bajek, w salach przedszkolnych można było spotkać wróżki, królewny, księżniczki,  motylki, rycerzy, piratów, pajacyków, policjantów, Spider-Mana, Batmana, …  nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich  postaci. Rozpoznać dzieci było bardzo trudno. Wystrój sali wprowadził w radosny nastrój oraz zachęcał wszystkich do wesołej zabawy.

Przedszkolaki z dumą prezentowały bajeczne stroje. Z wielką ochotą uczestniczyły  w tańcach, zabawach i konkursach prowadzonych w poszczególnych grupach. Na twarzach wszystkich malował się uśmiech, który nie znikał mimo chwilowego zmęczenia. Bal pozostawił wiele niesamowitych wrażeń. Szkoda, że następny bal dopiero za rok.

6 grudnia – MIKOŁAJKI

Wizyta świętego Mikołaja w naszym przedszkolu, to jeden z najbardziej oczekiwanych przez dzieci dni w roku. W piątek 4 grudnia nadszedł wreszcie ten dzień. Dzieci specjalnie przygotowały się na jego przyjście i z niecierpliwością czekały na białobrodego gościa. Czas oczekiwania umiliły wszystkim piosenki oraz wesołe zabawy. Oprócz pełnego worka prezentów, św. Mikołaj przywiózł ze sobą dużo radości i uśmiechu. Zdjęcia zrobione z Mikołajem, będą wspaniałą pamiątką tego spotkania. Dzień ten na długo pozostanie w pamięci wszystkich przedszkolaków. Mikołaju dziękujemy i zapraszamy do nas za rok!

Cykl tematyczny “POMAGAMY PTAKOM W CZASIE ZIMY”

Przedszkolaki wiedzą, że zima to trudny czas dla ptaków, dlatego dbają, aby ptasia stołówka nie była pusta. Dzieci z grupy “Biedroneczki” wysłuchały opowiadania pt. “Spiżarnia ptaków”, dzięki temu dowiedziały się, czym można dokarmiać ptaki i same zgromadziły ziarna, nasiona i okruszki chleba. Postanowiły systematycznie uzupełniać zapasy w karmniku, który znajduje się w ogrodzie przedszkolnym. Skrzydlaci przyjaciele na pewno są wdzięczni za pomoc.

“Więcej ruchu dla maluchów!”

Wiek przedszkolny to okres wzmożonego wzrostu organizmu dziecka. Ruch jest nieodzownym elementem poprawiania zdrowia, rozwijania sprawności, nabywania doświadczeń, kształtowania nawyków, postaw i umiejętności. Szeroko pojęte zdrowie kojarzy się zawsze z prawidłowym rozwojem fizycznym i pełną sprawnością ruchową. Aktywność ruchowa służy kształtowaniu u dzieci przyzwyczajeń do uprawiania gimnastyki oraz czynnego wypoczynku. A dzieciaki po prostu uwielbiają zajęcia ruchowe, co doskonale widać na poniższych zdjęciach.

Akcja MEN “Szkoła do hymnu”

Wspólne śpiewanie hymnu
Ponad 16 tys. szkół, przedszkoli i placówek oświatowych oraz 134 placówki polonijne wzięły udział w akcji MEN „Szkoła do hymnu”. Punktualnie o godz. 11:11 uczniowie i nauczyciele z całego kraju odśpiewali „Mazurka Dąbrowskiego”, łącząc się ze sobą za pomocą różnych komunikatorów.
“– Hymn to wielki symbol naszego narodu, wielki symbol naszej państwowości, naszej niepodległości. To taki bukiet kwiatów dla naszej niepodległości” – powiedział minister Przemysław Czarnek po wspólnym odśpiewaniu hymnu narodowego przez członków kierownictwa MEN i MNiSW oraz uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zamościu.
W tym dniu o godzinie 11:11 dzieci wraz z wychowawcami poszczególnych grup oraz dyrekcją naszego przedszkola czynnie włączyły się do akcji MEN i uroczyście odśpiewały hymn narodowy – „Mazurek Dąbrowskiego”.

Pasowanie na Przedszkolaka

Pasowanie na przedszkolaka to uroczystość, która na stałe zagościła w kalendarzu imprez przedszkolnych. Jest to bardzo ważne wydarzenie w życiu zarówno dzieci jak i ich wychowawców. Pozwala ono na wytworzenie atmosfery wzajemnego zaufania i otwartości, stwarza możliwość prezentacji pierwszych umiejętności i wiadomości zdobytych w przedszkolu.
W naszym przedszkolu 21 września odbyło się uroczyste pasowanie na przedszkolaka. Zanim dzieci oficjalnie nimi zostały, zaprezentowały swoje umiejętności artystyczne.
Pasowania olbrzymim ołówkiem, dokonała nasza Pani Dyrektor Jolanta Berg. Życzyła też dzieciom wielu sukcesów oraz radości z pobytu w przedszkolu. Uroczystość zakończyła się wspólnym zdjęciem, które będzie miła pamiątką tego wydarzenia.