Grupa “Pszczółki”

ROK SZKOLNY 2020/2021

Grupa “Pszczółki” – to grupa, do której uczęszcza 15 dzieci 6- 5- letnich. Dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola, są pogodne, otwarte, ciekawe i aktywne podczas zabaw i zajęć. Dzieci bardzo lubią różnego rodzaju gry i zabawy ruchowe, organizowane zarówno w sali przedszkolnej jak i na placu zabaw. Wspólnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie. Starają się być samodzielne i koleżeńskie. Z chęcią uczą się nowych wierszyków, piosenek i rymowanek. Bardzo też lubią zabawy ruchowe, dydaktyczne i tematyczne w kącikach zainteresowań. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą, zajęciami edukacyjnymi, zajęciami dodatkowymi i spacerami, dzięki czemu uśmiech nie znika z dziecięcych twarzy. Edukacja łączy się z zabawą, przez co dzieci zdobywają nowe wiadomości i umiejętności.
Powszechnie wiadomo, iż dzieci przedszkolne charakteryzuje naturalna ciekawość tego co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są zabawy badawcze dlatego też w naszej grupie realizujemy działania związane odkrywaniem i eksperymentowaniem w ramach programu “PRZEDSZKOLNE DOŚWIADCZENIA”. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka. Rozwijając umiejętność myślenia przyczynowo – skutkowego, porównywania i uogólniania przyczyniają się do rozszerzenia horyzontów myślowych przedszkolaka. I chociaż niektóre eksperymenty wydają się trudne, bo związane z dziedzinami, takimi jak fizyka lub chemia, to dają dziecku okazję do odkrywania i zgłębiania fascynującego świata przyrody i techniki a wiedza i umiejętności zdobywane we wczesnym dzieciństwie staną się inspiracją i pomostem do wiedzy zdobywanej na kolejnych szczeblach edukacji.
Znaczna część grupy to 6-latki, które w ciągu całego roku będą aktywnie przygotowywać się do rozpoczęcia edukacji w szkole podstawowej. W czasie spędzonym w przedszkolu dzieci będą poszerzać wiedzę, rozwijać swoje umiejętności. Przed nimi bowiem ważne wyzwanie- wkroczenie w świat liter i liczb. Pomocne w tym zakresie będzie wykonywanie zadań w kartach pracy. Z uśmiechem na twarzach i wiarą we własne możliwości zapewne z łatwością sprostają wszystkim tegorocznym wyzwaniom, a pobyt w przedszkolu będzie dla nich czasem przyjemności i wszechstronnego rozwoju.

W grupie mamy 7 dziewczynek i 8 chłopców.
Dziewczynki to:  Aleksandra, Anita, Lena, Nikola, Magdalena, Hanna, Zofia
Chłopcy to: Błażej, Dawid, Adam, Patryk, Jakub, Olivier, Kacper, Gracjan

Panie pracujące w grupie:
Agnieszka Małek-Kędzierska – wychowawca
Jolanta Borecka – nauczyciel
Katarzyna Droś – nauczyciel języka angielskiego
Katarzyna Borecka – nauczyciel religii

Zajęcia zdalne

od 12 do 16 kwietnia 2021 roku

Religia

14.04
WITAM I ZAPRASZAM DO KOLEJNEJ INTERAKTYWNEJ KATECHEZY. PROSZĘ WEJŚĆ W LINK I PRZEMIESZCZAĆ SIĘ KLIKAJĄC W KOLEJNE CYFERKI.
POZDRAWIAM – SZCZĘŚĆ BOŻE – P. KASIA
TEMAT: NIEDZIELA MIŁOSIERDZIA BOŻEGO – “JEZU UFAM TOBIE”
Witajcie kochani, zapraszam Was do dzisiejsze lekcji religii, Bardzo proszę wejść  w lekcję ukrytą w linku poniżej, tam znajdziecie bliższe informacje o siostrze Faustynie oraz zobaczycie, krótki filmik animowany. Na jednym ze slajdów pod symbolem karty z serduszkiem jest umieszczona kolorowanka dla chętnych, a pod symbolem koperty puzzle do ułożenia online.
Zapraszam:
https://view.genial.ly/606f82cb98b2300d7f231f47/social-horizontal-postcopy-jezu-ufam-tobie-katecheza-dla-dzieci-mlodszych
Przypominam, że aby wejść w link należy go skopiować lub po prostu przytrzymując klawisz CTRL kliknąć w link.

Pozdrawiam serdecznie – p. Kasia

Język angielski

6-latki

  1. Powtórka słownictwa na podstawie piosenki „Finger Family”: Finger Family Song – Children Song with Lyrics – Nursery Rhymes | Kids Academy – YouTube
  2. Dzieci przygotowują „family hand” – rączkę z obrazkami członków rodziny do piosenki „Finger Family” ( wycinają rękę oraz kolorują ją, wycinają głowki oraz naklejają na odpowiednie palce w kolejności : daddy, mummy, brother, sister, baby – pliki „rączka” oraz „family members”)
  3. Powtórka piosenki: Our Family – Nursery Rhymes for Children – YouTube
  4. Powtórka piosenki: Sesame Street: Family Song – YouTube
  5. Zabawa: Do zabawy będą potrzebne kubki plastikowe oraz karty obrazkowe z poprzednich zajęć

Family tree

Pokazujemy dzieciom kartę obrazkową przedstawiająca poszczególnych członków rodziny.  Jeżeli zgadną kogo ona przedstawia układamy wieżę z kart i kubków, czyli karta – kubek – karta – kubek.

  1. Nowa piosenka dla utrwalenia słownictwa: Rain Rain Go Away | Super Simple Songs | Sesame Street Nursery Rhyme Week – YouTube
  2. Nowa piosenka ruchowa: Three Bears | Family Sing Along – Muffin Songs – YouTube

Father bear is very fat – pokazujemy pękaty brzuszek

Mother bear is very slim – krcimy bioderkami

Little bear is co cute – robimy “słodką minę”

What a happy family – klaszczemy

Podczas odliczania podskakujemy

  1. Nowa piosenka: Where Is Daddy? | Mother Goose | Nursery Rhymes | PINKFONG Songs for Children – YouTube
  2. Piosenka „Baby shark” dla utrwalenia słownictwa: Baby Shark Dance | #babyshark Most Viewed Video | Animal Songs | PINKFONG Songs for Children – YouTube
  3. Karta pracy 1 – dzieci łączą mummy and child – mamusię oraz dziecko.
  4. Praca techniczna: Dzieci tworzą myszkę – Przy użyciu szablonu „myszka szablon” dzieci odwzorowują części ciała myszki na papier kolorowy wg uznania (dołączona praca końcowa MOUSE), wycinają oraz przyklejają na rolkę papieru toaletowego, tak aby powstała myszka lub rodzina myszek 🙂

Pobierz (PDF, 343KB)

Pobierz (PDF, 371KB)

Pobierz (PDF, 375KB)

od 6 do 9 kwietnia 2021 roku

Pobierz (PDF, 947KB)

Pobierz (PDF, 1.68MB)

Pobierz (PDF, 2.62MB)

Religia

Pobierz (PDF, 174KB)

Język angielski

Family – rodzina

 1.Nauka słownictwa na podstawie filmu: Kids vocabulary – Family – family members & tree – Learn English educational video for kids – YouTube

mummy (mother) – mama

daddy (father)- tata

baby – dziecko (malutkie)

sister – siostra

brother – brat

family – rodzina

grandmother – babcia

grandfather – dziadek

aunt – ciocia

uncle – wujek

cousin – kuzyn

parents – rodzice

grandparents – dziadkowie

  1. Piosenka „Finger Family”: Finger Family Song – Children Song with Lyrics – Nursery Rhymes | Kids Academy – YouTube
  2. Piosenka: Our Family – Nursery Rhymes for Children – YouTube
  3. Piosenka: Sesame Street: Family Song – YouTube
  4. Dzieci oglądają bajkę dla utrwalenia słownictwa angielskiego: Angielski dla dzieci – Magic English (odcinek family) – YouTube
  5. Zabawa: Who is missing?– rozkładamy karty obrazkowe (załącznik „Karty obrazkowe”) przedstawiające członków rodziny. Dzieci zamykają oczy. N: Close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
  6. Zabawa 2: Magic eye –rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkich członków rodziny po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie karty przedstawiające dane osoby razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
  7. Dzieci wykonują pracę – drzewko wyklejone kulkami z bibuły (drzewko pod nazwą „Drzewko genealogiczne do wyklejenia) oraz wycinają i przyklejają nazwy członków rodziny (załączonych pod nazwą Family 2) w odpowiednich miejscach, tak aby powstało drzewo genealogiczne swojej rodziny. (Przykładowe zdjęcie pod nazwą „Drzewo genealogiczne”)
  8. Kolorowanka – plik „Kolorowanka family”.

Pobierz (PDF, 570KB)

Pobierz (PDF, 273KB)

Pobierz (PDF, 342KB)

Pobierz (PDF, 795KB)

od 29 marca do 2 kwietnia 2021 roku

Pobierz (PDF, 1.61MB)

Język angielski

Easter

  1. Nauka słownictwa na podstawie filmu: Easter Vocabulary – YouTube
  2. Karta pracy 1 – dzieci kolorują zajączka wg wzoru.
  3. Piosenka „Hot cross buns” – ( są to bułeczki tworzone w Wielkiej Brytanii na Święta Wielkiej Nocy)

Hot Cross Buns – Super Simple Songs

  1. Karta Pracy 2 – uzupełnić brakujące elementy wg wzoru, pokolorować.
  2. Dzieci oglądają film „Piotruś Króliczek” Peter Rabbit – Easter Special! | Cartoons for Kids – YouTube
  3. Dzieci słuchają bajki czytanej przez nauczyciela: The Littlest Easter Bunny ~ Easter Read Aloud ~ Easter Story time ~ Easter book ~ Spring Read Aloud – YouTube
  4. Piosenka: Ten Bunnies Counting Song 1-10 | Easter Song | Lyrics | Easter Bunny | Kids Song – YouTube
  5. Gra Easter Board Game – gra planszowa dla 2 osób. Dzieci przy użyciu pionków grają w krótką grę wykonując polecenia:

 

  1. Move 3 places forward – 3 pola do przodu,
  2. Clap your hands – Zaklaszcz rękoma,
  3. Go back 3 places – 3 pola w tył,
  4. Miss a turn – tracisz kolejkę,
  5. Touch your nose – dotknij nosa,
  6. Stamp your feet – Stąpaj nogami,
  7. Turn around – obróć się dookoła.

Pobierz (PDF, 25KB)

Pobierz (PDF, 263KB)

Pobierz (PDF, 3.07MB)

“Rola żywienia w życiu dzieci i dorosłych” – zajęcia z Panią Intendent

W dniu 16 marca dzieciaki z grupy “Pszczółek” odwiedziła Pani Grażyna Parkitna pełniąca w naszym przedszkolu funkcję intendenta oraz mała Tola – laleczka. Przedszkolaki z ogromnym zainteresowaniem słuchały opowiastki Toli, która jadła zbyt wiele słodyczy i nie lubiła owoców. W ten sposób dzieci dowiedziały się jak ważne jest żywienie urozmaicone, bogate w warzywa, owoce, produkty mleczne i witaminy, i jakie mają znaczenie dla zdrowia i prawidłowego rozwoju zarówno dzieci, jak i dorosłych. Dzieci poznały zasady zdrowego odżywiania a następnie same przygotowały dla siebie zdrowe kanapki. To była bardzo pouczająca lekcja. Bardzo dziękujemy pani Grażynce i małej Toli za przyjęcie zaproszenia i poświęcony nam czas.

10 lutego – Wielki Bal Karnawałowy

Karnawał to czas zabaw i balów, także dla najmłodszych. Bal karnawałowy dla  przedszkolaków to dzień niezwykły, często wyczekiwany przez wiele tygodni. Jest atrakcją bardzo lubianą przez dzieci, dostarczającą im wielu przeżyć i radości. Kolorowe stroje, bajeczny wystrój i skoczna muzyka – w takiej atmosferze bawiły się dzieci 10. lutego podczas balu karnawałowego.

Tego dnia  już od rana w przedszkolu pojawiały się kolorowe postacie. Dzieci przebrane były za  bohaterów znanych bajek, w salach przedszkolnych można było spotkać wróżki, królewny, księżniczki,  motylki, rycerzy, piratów, pajacyków, policjantów, Spider-Mana, Batmana, …  nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich  postaci. Rozpoznać dzieci było bardzo trudno. Wystrój sali wprowadził w radosny nastrój oraz zachęcał wszystkich do wesołej zabawy.

Przedszkolaki z dumą prezentowały bajeczne stroje. Z wielką ochotą uczestniczyły  w tańcach, zabawach i konkursach prowadzonych w poszczególnych grupach. Na twarzach wszystkich malował się uśmiech, który nie znikał mimo chwilowego zmęczenia. Bal pozostawił wiele niesamowitych wrażeń. Szkoda, że następny bal dopiero za rok.

My się zimy nie boimy – zabawy na śniegu

Hu, hu, ha, hu, hu, ha.
nasza śnieżna zima.
A My zimę lubimy
i bałwanki lepimy,
bijemy się na śnieżki
i robimy orzełki.

Zima w końcu postanowiła dać dzieciakom trochę szczęścia i w nocy spadło dużo śniegu. Dlatego korzystając z jej uroku postanowiliśmy pobawić się w naszym przedszkolnym ogrodzie. Dzieci oddały się zimowemu szaleństwu, chętnie lepiąc bałwana, rzucając śnieżkami do siebie, a także „atakując” kulami śniegowymi swoje panie oraz pana Krzysia. Kilka osób zrobiło nawet orzełka na śniegu. Było trochę zimno, ale nikomu to nie przeszkadzało, bo dzieci wiedzą, że zabawy na świeżym powietrzu to świetna rozrywka. Z czerwonymi noskami i z uśmiechem wróciliśmy do przedszkola. Było mroźnie, ale wesoło i radośnie.

12 GRUDNIA – DZIEŃ GUZIKA

Ze względu na fakt, iż 12 grudnia przypadał w sobotę, dzień guzika urządziliśmy sobie w piątek 11 grudnia. Dzień ten rozpoczęliśmy guzikową rymowanką – powitanką. Później dzieci opowiadały do czego na co dzień przydają się nam guziki i odszukiwały je na swoich ubraniach. Przygotowany przez Panią Agnieszkę woreczek z guzikami, posłużył nam do zabaw w porównywanie guzików, segregowanie ich wg podanej cechy oraz do układania z nich figur geometrycznych, zwierzątek, ludzików itp. Wielką radością dla dzieci było ułożenie ze wszystkich guzików wspólnego, długiego węża. Guziczki te wykorzystaliśmy także do zabaw: „Guzikowa matematyka”, „Guzikowe wyścigi”, „Nawlekanki z guzików”, „Guzik do mnie, guzik do ciebie”. Było przy tym wiele radości, a przy okazji dzieci przekonały się jak fajnie można bawić się z użyciem guzików.

8 GRUDNIA – BAJKA MULTIMEDIALNA PT: „PANI ZAMIEĆ”

Z okazji Mikołaja Pani Bibliotekarka Magdalena Damiak, przygotowała dla nas bajkę  techniką japońskiego teatrzyku Kamishibai  pt: „Pani Zamieć”. Oglądaliśmy ją w formie nagranego filmu wyświetlonego na przedszkolnej tablicy multimedialnej. Dzieci z wielkim zainteresowaniem obejrzały bajkę, a następnie wspólnie ze swoją Panią omawiały jakie wystąpiły w niej postacie i co się wydarzyło. Zapamiętały także płynące z niej przesłanie, że lenistwo nie popłaca, gdyż wcześniej czy później obróci się ono przeciwko nam, a pracowitość zostanie wynagrodzona.

6 grudnia – MIKOŁAJKI

Wizyta świętego Mikołaja w naszym przedszkolu, to jeden z najbardziej oczekiwanych przez dzieci dni w roku. W piątek 4 grudnia nadszedł wreszcie ten dzień. Dzieci specjalnie przygotowały się na jego przyjście i z niecierpliwością czekały na białobrodego gościa. Czas oczekiwania umiliły wszystkim piosenki oraz wesołe zabawy. Oprócz pełnego worka prezentów, św. Mikołaj przywiózł ze sobą dużo radości i uśmiechu. Zdjęcia zrobione z Mikołajem, będą wspaniałą pamiątką tego spotkania. Dzień ten na długo pozostanie w pamięci wszystkich przedszkolaków. Mikołaju dziękujemy i zapraszamy do nas za rok!

4 GRUDNIA – „BARBÓRKA” DZIEŃ GÓRNIKA

Święto wszystkich górników czyli Barbórka, stało się doskonałą okazją, aby przypomnieć sobie jak ważny i ciężki to zawód. Dzieci najpierw zostały zapoznane z etapami powstawania węgla i jego rodzajami, a następnie z podziemnym miejscem pracy górników i sposobami wydobycia węgla dawniej i obecnie. Obejrzały również odświętny strój górniczy oraz poznały nazewnictwo z nim związane. Omawialiśmy też kolory pióropuszy czako i ich znaczenie, a także znajdujące się na nim godło górników. Dzieci obejrzały bryłki węgla po czym określiły jego cechy za pomocą dotyku, wzroku i węchu. Na podsumowanie wykonaliśmy pracę plastyczną przedstawiającą górnika i wagony węgla.

30 LISTOPAD – ANDRZEJKI

Tego dnia przypomnieliśmy sobie na czym polegają andrzejkowe zabawy i wróżby. Dzieci zostały zapoznane ze sposobami obchodzenia tego święta współcześnie oraz w dawnych czasach. Zgodnie stwierdziły, że kiedyś wyglądało to nieco inaczej niż dziś, ale nadal ta tradycja pozostaje kontynuowana. Ulubionymi wróżbami dzieci były: lanie wosku przez dziurkę od klucza i odczytywanie powstałego woskowego kształtu; ustawianie bucików do progu sali; losy „Kim będę, jak dorosnę?”; przekłuwanie serca z imionami; losy „Wykonaj zadanie”; zabawa „Kubeczki”- mieszanie kubeczkami i odczytywanie wróżby znajdującej się pod wskazanym przez dziecko kubeczkiem, losy „Kolorowe karteczki” itp. Po wesołych wróżbach i zabawach przyszedł czas na wspólny poczęstunek.

25 LISTOPAD – DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

Pluszaki są ulubieńcami dzieci, a więc  w święto misia opowiadaliśmy sobie o naszych ulubionych zabawkach pluszowych. Ćwiczyliśmy dzięki temu umiejętność formułowania poprawnych wypowiedzi pełnymi zdaniami tak, aby wszyscy potrafili sobie wyobrazić opisywane przez dzieci zabawki. Na zajęciach zostały dzieciom przypomniane misie z bajek z dawniejszych czasów, takie jak: Miś Uszatek, Miś Kolargol, Miś Paddington, Gumisie i inne. Dzieci dokonywały podziału na misie z bajek współczesnych i dawnych. Rozcinały obrazki z bajkowymi misiami a następnie składały je w całość. Następnie wyklejaliśmy obrazki konturowe z misiem kolorowymi wacikami. Dla zainteresowanych dzieci przygotowane były także kolorowanki z misiowymi postaciami z bajek.

Dzień Pluszowego Misia online z misiem Teddy Eddie! 

25 listopada swoje święto obchodzi najlepszy przyjaciel przedszkolaków i najmilsza przytulanka – Pluszowy Miś. W tym dniu obchodził swoje święto również Miś Teddy Eddie. Świętowanie odbyło się za pomocą transmisji na stronie Teddy Eddie na Facebooku. Dzieciaki z naszego przedszkola miały okazję wzięcia udziału w tym interaktywnym wydarzeniu. Miś Eddie oprowadził dzieci po swoim domku, pełnym zabawnych gości i wesołych niespodzianek. W czasie spotkania nie zabrakło wspólnych zabaw muzyczno – ruchowych  przy piosenkach „Dwa misie”, „Niedźwiadek” i „Jadą misie”, ciekawych zabaw w języku angielskim oraz słodkich niespodzianek. Ten dzień przebiegał w bardzo miłej i sympatycznej atmosferze, a  uczestnikom sprawił wiele radości i dostarczył miłych wrażeń.

KLIMAT NA CZYTANIE – nocbibliotek.pl

Noc Bibliotek to wielkie święto bibliotek i czytania – ogólnopolska akcja, która zachęca do korzystania z zasobów bibliotek jako najbardziej otwartych i dostępnych instytucji kultury z ofertą dla osób w każdym wieku.

Tegoroczna akcja Noc Bibliotek 2020 przebiegała pod hasłem „Klimat na czytanie”. Ze względu na sytuację epidemiczną “Noc Bibliotek” odbyła się w przestrzeni wirtualnej.

Dzięki współpracy naszego przedszkola z Gminną Biblioteką Publiczną w Przystajni zostaliśmy zaproszeni do udziału w tej wyjątkowej akcji i mieliśmy możliwość obejrzenia filmu „Jakub, Mimmi i gadające psy”na tablicy multimedialnej. Czy można wyciąć drzewa z parku, usunąć plac zabaw, na którym na co dzień bawią się dzieci z całej okolicy, a na ich miejscu postawić wieżowiec?… – olśniewająca wizualnie animacja zwraca uwagę na ważne i aktualne tematy dbania o dobrostan ludzi i planety oraz ochronę środowiska i klimatu.

Na zakończenie tego niezwykłego wydarzenia dzieciaki zostały zaproszone do wykonania pracy plastycznej nawiązującej do treści filmu.

Bardzo dziękujemy Pani Magdzie za możliwość udziału. Ten trudny czas szczególnie pokazuje, jak ważne i potrzebne są biblioteki, mimo nieco innego ich działania w pandemii.

Akcja MEN “Szkoła do hymnu”

Wspólne śpiewanie hymnu
Ponad 16 tys. szkół, przedszkoli i placówek oświatowych oraz 134 placówki polonijne wzięły udział w akcji MEN „Szkoła do hymnu”. Punktualnie o godz. 11:11 uczniowie i nauczyciele z całego kraju odśpiewali „Mazurka Dąbrowskiego”, łącząc się ze sobą za pomocą różnych komunikatorów.
“– Hymn to wielki symbol naszego narodu, wielki symbol naszej państwowości, naszej niepodległości. To taki bukiet kwiatów dla naszej niepodległości” – powiedział minister Przemysław Czarnek po wspólnym odśpiewaniu hymnu narodowego przez członków kierownictwa MEN i MNiSW oraz uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zamościu.
W tym dniu o godzinie 11:11 dzieci wraz z wychowawcami poszczególnych grup oraz dyrekcją naszego przedszkola czynnie włączyły się do akcji MEN i uroczyście odśpiewały hymn narodowy – „Mazurek Dąbrowskiego”.

5 LISTOPAD – DZIEŃ POSTACI Z BAJEK

Tego dnia dzieliliśmy się wiadomościami na temat postaci z bajek. W czasie zajęć okazało się, że nie tak łatwo jest nazwać wszystkie postacie z bajek, a szczególnie te z dawniejszych czasów. Dzieci opowiedziały o swoich ulubionych baśniach i bajkach oraz starały się uzasadnić swoje wypowiedzi. W trakcie zadań i zabaw związanych z bajkami, dzieci łączyły bajkową postać z symbolami z niej pochodzącymi, układały puzzle z postaciami z bajek oraz rozwiązywały zagadki. Wykonały również pracę plastyczną – malowanie farbami obrazka konturowego przedstawiającego wybraną postać z bajki.

31 PAŹDZIERNIK – DZIEŃ DYNI

Na zajęciach w Dniu Dyni dzieci poszerzyły swoje wiadomości na temat właściwości odżywczych dyni, jej odmian oraz dań jakie można z niej przyrządzić. Niemalże wszystkie Pszczółki były zaskoczone różnorodnością dyniowych odmian i potraw z nich powstających, ponieważ na początku zajęć dynia kojarzyła się dzieciom wyłącznie z pomarańczowym, baniowatym warzywem nadającym się jedynie na zupę lub pestki. Z ochotą dzieci wykonały własne dynie z elementów wycinanych z kolorowego kartonu. Na pamiątkę wykonaliśmy sobie również dyniowe zdjęcia.

9 PAŹDZIERNIK – DZIEŃ DRZEWA

Dzień Drzewa również przyniósł dzieciom wiele wrażeń. Rozmawialiśmy przy planszach demonstracyjnych o budowie drzewa oraz jego niezwykle ważnej roli dla ludzi, zwierząt i całej planety. Dzieci poznały wiele gatunków drzew oraz ich podział na drzewa liściaste i iglaste a także ich zastosowanie w przemyśle. Następnie same miały okazję do wcielenia się w rolę drzewa podczas zabaw improwizacyjnych. Na podsumowanie Święta Drzewa utrwalaliśmy, co należy zapamiętać na temat drzew oraz wykonaliśmy zbiorową pracę plastyczną na dużym formacie pt.: „Jesienne drzewo”. Na zdjęciu jest to pierwsze drzewo z prawej strony.

2 PAŹDZIERNIK – DZIEŃ UŚMIECHU

Dzień Uśmiechu okazał się znakomitą okazją do zwrócenia uwagi na dobroczynne działanie bycia radosnym i miłym dla otaczających nas osób. Dzieci samodzielnie wywnioskowały, że kiedy są radosne i uśmiechnięte wszystko wychodzi im lepiej i przyjemniej mija czas. Opowiedzieliśmy też sobie o pozytywnym wpływie uśmiechu na ogólny stan zdrowia zarówno dzieci jak i dorosłych. Wszyscy wykonali chorągiewkę z uśmiechem, aby przypominała, że nie warto się smucić ani obrażać, a następnie rozpoczęliśmy zabawę z wesołymi balonami.

30 WRZEŚNIA – DZIEŃ CHŁOPAKA

W tym dniu wszyscy chłopcy obchodzili swoje święto. Dziewczynki przygotowały dla nich laurki wg własnej inwencji twórczej oraz złożyły piękne życzenia. Następnie Pani Agnieszka obdarowała chłopców upominkami i specjalnie przygotowanymi krawatami dla Super Chłopaków. Dziewczynki również otrzymały symboliczny upominek. Po wspólnej zabawie zasiedliśmy do słodkiego poczęstunku. Wszyscy byli zadowoleni.

28 WRZESIEŃ – DZIEŃ JABŁKA

Wszystkie dzieci wiedzą, że owoce są źródłem witamin i tego dnia obchodziliśmy dzień jabłuszka. Dzieci zostały zapoznane z różnymi gatunkami jabłek i porównywały je pod względem koloru, wielkości, wagi oraz smaku. Z ochotą degustowały jabłka oraz przygotowany z nich soczek. Miały też okazję do podzielenia się swoimi wiadomościami na temat ich ulubionych przetworów z jabłek. Na pamiątkę tego dnia dzieci wykonały pracę plastyczną pt: „Moje jabłko”, a następnie radośnie bawiliśmy się w zabawy poświęcone jabłkom.

 

OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ GŁOSNEGO CZYTANIA

23 września – w naszym przedszkolu obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. To dzień, który stwarza kolejną okazję do wprowadzenia przedszkolaków w magiczny świat bajek, opowiadań i wierszy.
Celem akcji jest promowanie głośnego czytania dzieciom, nabywanie przyjemności z czytania i słuchania, a także poczucia przynależności do społeczności czytelniczej.
W ramach tej akcji przedszkolaków odwiedziła Pani Magda, która jak zwykle przygotowała wiele ciekawych niespodzianek. Dzieci w skupieniu i zaciekawieniu słuchały bajkowych opowieści oraz z wielką ochotą oglądały kolorowe ilustracje.
Okazji do czytania dzieciom jest wiele i powinniśmy robić to jak najczęściej zarówno w domu, jak i w przedszkolu. Czytanie na głos stymuluje rozwój dzieci, wzbogaca ich słownictwo oraz rozwija wyobraźnię.
Warto i trzeba czytać dzieciom! Tej zasady się trzymamy i codziennie głośno czytamy!

Pasowanie na Starszaka

Pasowanie na przedszkolaka to uroczystość, która na stałe zagościła w kalendarzu imprez przedszkolnych. Jest to bardzo ważne wydarzenie w życiu zarówno dzieci jak i ich wychowawców. Pozwala ono na wytworzenie atmosfery wzajemnego zaufania i otwartości, stwarza możliwość prezentacji pierwszych umiejętności i wiadomości zdobytych w przedszkolu.
W naszym przedszkolu 21 września odbyło się uroczyste pasowanie na Starszaka. Zanim dzieci oficjalnie zostały Starszakami, zaprezentowały swoje umiejętności artystyczne.
Pasowania olbrzymim ołówkiem, dokonała nasza Pani Dyrektor Jolanta Berg. Życzyła też dzieciom wielu sukcesów oraz radości z pobytu w przedszkolu. Uroczystość zakończyła się wspólnym zdjęciem, które będzie miła pamiątką tego wydarzenia.