







TERAPEUTA W NASZYM PRZEDSZKOLU
Godziny pracy terapeuty w naszym przedszkolu:
mgr Anna Egeman
Wtorek: 8:30 – 9:00, środa: 8:00 – 10:00, czwartek: 8:30 – 9:00 – zajęcia indywidualne
Poniedziałek w godz. 8:00 – 9:30, 12:00 – 13:00
Wtorek w godz.: 8:00 – 8:30, 9:00 – 9:30
Czwartek: 8:00 – 8:30, 9:00 – 11:00
Piątek: 11:00 – 13:00
Przedszkolne lata dziecięce są kluczowym okresem w ich rozwoju. Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić dzieciom odpowiednie wsparcie i terapię pedagogiczną już na tym etapie edukacyjnym. Terapia pedagogiczna w przedszkolu ma na celu niesienie pomocy dzieciom, które przejawiają różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju i zachowania. Jest ukierunkowana na korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowego rozwoju dziecka, które mogą stanowić przyczynę trudności szkolnych.
Terapeuta w przedszkolu to nie tylko osoba, która prowadzi różnego rodzaju zajęcia terapeutyczne, ale przede wszystkim ktoś, kto pomaga dzieciom odkrywać świat, rozwijać swoje talenty i radzić sobie z trudnościami. Pracuje z dziećmi na wielu płaszczyznach. Wspiera rozwój ich umiejętności motorycznych, kognitywnych, społecznych i emocjonalnych poprzez różne formy aktywności – od gier i zabaw, przez prace manualne, po ćwiczenia ruchowe. Terapeuta zajęciowy to także osoba, która obserwuje dzieci, identyfikuje ewentualne problemy lub trudności i, jeśli jest to konieczne, współpracuje z innymi specjalistami, takimi jak psycholog, logopeda czy pedagog, by zapewnić dziecku jak najlepsze wsparcie. Terapeuta to również istotne ogniwo w komunikacji między przedszkolem a rodzicami. Informuje o postępach dziecka, sugeruje jakie ćwiczenia czy zabawy można przeprowadzać w domu, aby wesprzeć jego rozwój, a czasami też pomaga rodzicom zrozumieć, jakie są specyficzne potrzeby ich dziecka.
Terapeuta prowadzi także zajęcia grupowe, które uczą dzieci współpracy, dzielenia się i komunikacji z innymi. To także doskonała okazja do nauki rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z emocjami. Terapia zajęciowa ma również zastosowanie w rozwijaniu umiejętności kognitywnych – np. poprzez gry logiczne, puzzle, czy zadania wymagające skupienia i koncentracji. W ten sposób dzieci rozwijają swoje zdolności poznawcze, takie jak myślenie abstrakcyjne, rozumienie przyczyn i skutków, czy planowanie.
Innym ważnym aspektem terapii zajęciowej w przedszkolu jest wspieranie dzieci z różnymi trudnościami, takimi jak problemy sensoryczne, zaburzenia koncentracji czy trudności z koordynacją. Terapeuta, poprzez indywidualnie dostosowane ćwiczenia, pomaga dzieciom radzić sobie z wyzwaniami, które na co dzień napotykają.
Terapia pedagogiczna w przedszkolu ma wiele celów, które mają na celu wszechstronny rozwój dzieci i przygotowanie ich do dalszej nauki. Oto niektóre z głównych celów terapii pedagogicznej: